مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تمدید شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دوره اول آموزش متوسطه از تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین «جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری »تا 31 تیر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تمدید شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرضیه مسگرزاده، ضمن اعلام این خبر افزود: تمامی دبیران دوره اول متوسطه مدارس عادی، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و غیر­دولتی، می‌توانند با تشکیل تیم‌های 2 یا 3 نفره ضمن ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی به آدرس gam1.medu.ir قسمت جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری، طراحی آموزشی و فیلم تدریس خود در فضای مجازی را به مدت 20 تا 30 دقیقه در بستر شبکه شاد تهیه‌کرده و به کارشناسی تکنولوژی و گروه­های آموزشی منطقه محل خدمت خود ارسال نمایند. همچنین ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها موظف‌اند تا 15 مرداد ماه آثار منتخب را به دبیرخانه جشنواره مستقر در استان خراسان رضوی ارسال نمایند.

وی هدف از برگزاری پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری را استفاده از فضای مجازی جهت ایجاد تنوع و اثربخشی در فرآیند آموزش و یادگیری دانست و افزود: با توجه به بخشی از چرخش‌های تحولی در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش مبنی بر چرخش از دانش‌آموز منفعل در کلاس درس به متربی فعال در محیط‌های تربیتی و نیز چرخش از روش‌های خشک فردی و انعطاف‌ناپذیر به روش‌های خلاق، فعال و گروهی و لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در آموزش و یادگیری؛ می‌طلبد ضمن توجه به ضرورت حفظ تعامل مؤثر معلم با دانش‌آموزان و دانش‌آموزان با یکدیگر متناسب با فضای مجازی، در آموزش‌ها از روش‌های متنوع تدریس استفاده شود. تسهیل در ایجاد این شرایط به یقین محیطی شاد و انگیزه‌بخش برای یادگیری دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

مسگرزاده در پایان گفت: به همین منظور این جشنواره در سه محور نوآوری در تولید و به‌کارگیری رسانه‌های پرشمار، نوآوری در سنجش تکوینی با تأکید بر سنجش عملکردی و نوآوری در روش‌های مشارکت اولیای دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار