پانا از دلاور مرد آذربایجانی می گوید

خاطرات شکارچی تانک در جنگ تحمیلی

تبریز(پانا) - رزمنده ای که توانست با منهدم کردن ۶۵ تانک دشمن در دوران دفاع مقدس، لقب شکارچی تانک را به خود اختصاص دهد، از خاطرات خود در این زمینه می‌گوید.

کد مطلب: ۱۱۹۵۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
خاطرات شکارچی تانک  در جنگ تحمیلی

حسنعلی ابراهیمی سعید ملقب به شکارچی تانک و افتخار آذربایجان شرقی، در سال ۱۳۳۹دیده به جهان گشود. وی از بدو جنگ در جبهه حضور داشت. او کسی است که از مرگ نمی هراسید، خود را نباخت و مبارزه با دشمن را ادامه داد. وی بعد از ۱۰۶ ماه و ۱۶روز حضور در جبهه و دفاع از مرزهای کشور و بعد از جنگ تحمیلی در سال ۶۸ از نیروی زمینی ارتش بازنشسته شد.

او در گفت وگو با پانا گفت: «از بدو جنگ افتخار حضور در جبهه های حق علیه باطل تا پایان پذیرش قطعنامه را داشتم. در این مدت در عملیات‌های بزرگ توانسته ام ۶۵ تانک دشمن را منهدم کنم و فکر می‌کنم که در منطقه شمال غرب کشور تنها راوی و ناظر دفاع از کرخه باشم.»

ابراهیمی می افزاید:« درست است که به من لقب قهرمان جنگ ایران و عراق را داده‌اند، ولی قهرمانان اصلی شهدای عزیزی هستند که راه را برای ما باز کردند تا اتفاقات خوبی برای ما رقم زده شود. ملت شریف ایران پشتیبان ما بودند و می دانستیم که همیشه مردم حمایت گر ما هستند و به ما روحیه و انگیزه را منتقل می‌کنند و از این رو غرور داشتیم و برای نابودی دشمن به هر نحو ممکن که می‌شد اقدام می‌کردیم.»

او ادامه می‌دهد:« با توجه به اینکه سلاح پیشرفته و موشک ضد زرهی تاو را در اختیار داشتم و استفاده از این سلاح و موشک جسارت می‌خواست، ولی نباید از مرگ میهراسیدیم، چون از لحظه هدف گیری تا لحظه اصابت موشک به هدف باید جلوی دید دشمن می ایستادیم و هر آن احتمال داشت که شهید شویم.»

این رزمنده سابق در مورد تلخ ترین خاطرات خود از جنگ تحمیلی سخن به میان می آورد و می گوید: «یکی از تلخ ترین زمانها در جنگ، لحظه شهادت هم رزمانمان جلوی چشمانمان بود. وقتی به اشتباه پیکر شهیدی به نام بنده به شهرم انتقال یافته بود و خبر شهادتم به خانواده ام رسیده بود، ناراحتی و گریه های آنها لحظاتی تلخی را برایم رقم زد.»

او درباره کتابی که گوشه ای از خاطراتش را توصیف می کند، بیان می‌کند: «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، گوشه ای از خاطرات من را با نشر کتابی در ۵ خرداد امسال از طریق ویدئو کنفرانس با نام «کهنه سرباز ایران» رونمایی کرد که به عنوان کتاب برتر سال انتخاب شده و به ثبت ملی رسیده است.»

ابراهیمی در سخنان پایانی خود با توصیه به نوجوانان و جوانان در مورد استفاده درست از فضای مجازی عنوان می‌کند: «به فرموده مقام معظم رهبری با دقت گوش کنند و آنها را نقد و بررسی کنند و بدانند شهدا برای چه اهدافی شهید شده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار