مزار شهدای حماسه سوم خرداد در قم هوشمندسازی می شود

قم(پانا)- مزار مطهر شهدای والامقام سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با امکان کیو آر کد، هوشمندسازی می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مزار شهدای حماسه سوم خرداد در قم هوشمندسازی می شود

برنامه های هفته مقاومت و پیروزی و گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، در قم برگزار می شود.
این برنامه ها شامل عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدا در گلزار شهدای سوم خرداد و شیخان قم می شود که از ساعت 8:30 روز دوشنبه هفته جاری در محل گلزار شهیدان آزادسازی خرمشهر برگزار می شود.
همچنین در این مراسم، از طرح هوشمندسازی قبور شهدای سوم خرداد رونمایی می شود. در طرح مذکور که به همت سازمان اسناد و مدارک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و با همکاری بنیاد شهید و ستاد کنگره شهدای استان برگزار می شود، با امکان ایجاد کیوآر کد روی قبر و به وسیله گوشی تلفن همراه می توان به تمامی اطلاعات مربوط به آن شهید عزیز دست یافت.
به گفته حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر یکی از اوراق زرین دیوان حماسی ملت بزرگ ایران است و باید هر سال، باشکوهتر از سال های گذشته، گرامی داشته شود.
دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در قم افزود: با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، برنامه های گرامیداشت حماسه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر به صورت ویژه ای با همکاری دستگاه های استان اجرا می شود.
لقمانپور تصریح کرد: دیدار با خانواده های شهدای زن و زنان جانباز استان در 24 گروه توسط بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی دیگر برنامه گرامیداشت حماسه سوم خرداد در استان است.
وی همچنین دیدار با راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برپایی محفل شب خاطره و رونمایی از اسناد نمایشگاهی سوم خرداد ویژه ادارات و سازمان ها را از دیگر برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اعلام کرد.
در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، 240 شهید از قم تقدیم اسلام و انقلاب شده است که مزار حدود 60 تن از آنان در گلزار شهدای سوم خرداد و مابقی در گلزار شهدای شیخان و دیگر گلزارهای استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار