نخبه اصفهانی،رتبۀ اول تیم منتخب مسابقات جهانی پرتغال را بدست آورد

اصفهان ( پانا) - ادیب وفا فلاح پور، دانش آموز نخبۀ دبیرستان شهید اژه ای 1 اصفهان، در مسابقات انتخاب تیم ملی ایران برای شرکت در المپیاد جهانی زیست، رتبۀ نخست را از آن خود کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نخبه اصفهانی،رتبۀ اول تیم منتخب مسابقات جهانی پرتغال را بدست آورد

دانش آموز نخبۀ اصفهانی، که چندی پیش موفق به کسب رتبۀ نخست در بین دارندگان مدال طلا در المیپاد کشوری زیست شناسی شده بود، اکنون، بعد از برگزاری مسابقات انتخاب تیم ملی المیپاد زیست شناسی ایران، از بین هشت دارندۀ مدال طلای زیست، موفق شد به رتبۀ نخست دست یابد و وارد تیم ملی المپیاد زیست شناسی ایران شود.

در این مسابقات، علی درستی از دبیرستان علامۀ حلی 10 تهران رتبۀ دوم، دانیال آزادی از دبیرستان علامه حلی 1 تهران رتبۀ سوم و زهرا حسینی نیا از دبیرستان فرزانگان اردبیل رتبۀ چهارم را از آن خود کردند. نفرات ذکر شده، برگزیدگان از بین هشت نفر دارندۀ مدال طلای زیست شناسی کشوری هستند که به مسابقات جهانی زیست شناسی که در کشور پرتغال برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

سی و دومین المپیاد جهانی زیست شناسی (IBO 2021)، از 27 تیرالی 1 مردادماه1400 در لیسبون پرتغال برگزار میشود. در این مسابقات 77 کشور جهان با ارسال تیم هایی برای کسب مدال طلا، نقره و برنز رقابت خواهند کرد.

خبرنگار: مهدی صادقی بصیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار