مدرسه استثنایی ایثار شهر میانه، مدرسه ای پر از ایده‌های نو

تهران (پانا) - مدرسه استثنایی ایثار شهر میانه، به همت سید هادی شهیدی مدیر این مدرسه، پر از ایده‌های نو است.

کد مطلب: ۱۱۸۲۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه استثنایی ایثار شهر میانه، مدرسه ای پر از ایده‌های نو

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید هادی شهیدی متولد ۶۸ است؛ این معلم جوان سه سالی است که مدیر مدرسه استثنایی ایثار شهر میانه استان آذربایجان شرقی شده است. در مدرسه استثنایی ایثار ۱۲۸ دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا مقطع متوسطه حرفه ای با آسیب ذهنی و شنوایی تحصیل می کنند.

شهیدی می گوید: سعی من از روز اول خدمت، تلاش برای ایجاد طرح های نو و ابتکار در آموزش بود و برای همین فعالیت هایی را در این زمینه با کمک خیرین در مدرسه انجام دادم.

وی ادامه می‌دهد: به خاطر عدم اتاق مناسب بازی برای این دانش آموزان در سال اول مدیریت تصمیم گرفتیم اتاق ۷۰ متری را که از آن کمتر استفاده می شد تبدیل به اتاق بازی کنیم تا دانش آموزان در مواقع سرما که نمی توانستند در حیاط مدرسه ورزش کنند و مجبور بودند در کلاس بمانند در اتاق بازی، ورزش و بازی کنند.

با خرید کف پوش دیوار پوش، استخر توپ، ترامپولین و سرسره اتاق تجهیز شد و با نقاشی های همکار ناشنوا روی دیوار زیبا این اتاق زیبا سازی شد و سرانجام با هزینه ۲۰ میلیون تومان در دی ماه ۹۷ افتتاح شد.

شهیدی ادامه می‌دهد: اتاق ریاضی و اتاق فارسی با توجه به نوع آموزش این دانش آموزان و عدم وسایل کمک آموزشی مناسب در مدرسه ایجاد کردیم. تصمیم گرفتیم دو اتاق مدرسه را با رنگ آمیزی و مناسب سازی و نصب کمد دیواری و قفسه بندی و خرید میز کنفرانسی و... آماده کنیم و از معلمان خواسته شد در تابستان با حضور در مدرسه وسایل کمک آموزشی بسازند تا در موقع آموزش مورد استفاده قرار گیرد. این اتاق ها با هزینه ده میلیون در تابستان ۹۸ افتتاح شد.

تصمیم گرفته شد با جمع آوری وسایل اضافه و بعد رنگ آمیزی و نقاشی همکار ناشنوا و خرید وسایل مورد نیاز از جمله کمد دیواری و میز و صندلی و فوتبال دستی اتاق علوم و مهارت آموزی دراتاقی ۷۰ متری که به عنوان انباری استفاده می شد ایجاد شود.

هدف ایجاد مکانی مناسب جهت آموزش علوم و مهارت آموزی بود تا در مکان مناسب و با وسایل کمک آموزشی آسان تر انجام پذیرد.این اتاق با هزینه پانزده میلیون تومان در تابستان ۹۸ افتتاح شد.

شهیدی در ادامه می‌گوید: جهت تکمیل آموزش دانش آموزان اتاق تکنولوژی با تجهیزات کامل و هزینه ده میلیون تومانی ایجاد شد.

وی می‌گوید با توجه به این که محوطه مدرسه وسیع است و دانش آموزان پایه های بالاتر از اتاق بازی نمی توانستد استفاده کنند بر آن شدم در گوشه مدرسه به اندازه ۱۲۰ متر مربع دیوارها را رنگ آمیزی و ایمن سازی کنم و بعد کف پوش گرانولی خریداری شد و مجموعه حیاط پویا ایجاد شد. این مجموعه با مبلغ ۱۵ میلیونی در مرداد ۱۳۹۹ آماده شد.

با توجه به این که کلاس آمادگی در مدرسه اولین حضور دانش آموز در مدرسه است تصمیم گرفتم این کلاس ها زیبا و مناسب سازی نمایم و امکانات لازم در آن قرار دهم.

شهیدی در پایان گفت: اتاق تولید محتوا جهت تولید محتواهای مناسب ویژه دانش آموزان استثنایی در زمان کرونایی ایجاد شد تاخلا در آموزش این نوع دانش آموزان جبران شود و برای این اتاق پرده سبز (کروماکی) نور پروژکتور و پایه دوربین و دوربین فیلمبرداری تهیه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار