ابلاغ دستورالعمل جدید شعاع دسترسی و حدفاصل مدارس و مراکز غیردولتی

زنجان (پانا) - اولین جلسه حلقه بهبود کیفیت مدارس و مراکز غیردولتی استان زنجان در سال جاری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل جدید شعاع دسترسی و حدفاصل مدارس و مراکز غیردولتی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان؛ علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان در ابتدای این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی در ایام کرونا گفت: بررسی های صورت گرفته از عملکرد مدارس غیردولتی نشان می دهد، عملکرد این مدارس در ایام کرونا و آموزش های مجازی بسیار مطلوب بوده و معلمان مدارس غیردولتی با تلاش مضاعف سعی کردند تا به بهترین وجه ممکن نسبت به ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان اقدام کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به جایگاه مشارکت مردم در آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأییدی بر توسعه مشارکت‌های مردمی است و یکی از اهداف اصلی تشکیل حلیقه بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و مراکز غیردولتی نیز استفاده از ظرفیت کلیه صاحبان اندیشه و خرد در توسعه مشارکت مردم در نهاد تعلیم و تربیت است.

بیات ؛ هدف اصلی تشکیل حلقه بهبود کیفیت مدارس و مراکز غیردولتی را کمک به مدارس و مراکز در جهت حرکت به سمت تبدیل شدن به یک مدرسة کیفی دانست و افزود: تلاش می کنیم تا با تشکیل مستمر این جلسات و بهره گیری از نظرات و اندیشه های صاحبان اندیشه و خرد، زمینه را برای ارتقای کمی و کیفی این مدارس فراهم کنیم.

وی با اشاره به ضرورت رعایت قوانین و مقررات در کلیه مدارس و مراکز غیردولتی گفت: نظارت بر فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی در راستای کمک به این مدارس و رعایت قوانین و مقررات صورت می پذیرد و تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت های قانونی برای توسعه کمی و کیفی این مدارس بهره ببریم.

بیات با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید حدفاصل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مطابق مصوبه نودمین جلسه شورای سیاستگذاری،برنامه ریزی و نظارت مرکزی حد فاصل مدارس متوسطه غیردولتی با مدارس دولتی و غیردولتی غیرهم جنس 200 متر مربع تعیین شده است که در صدور مجوز راه اندازی مدارس مورد توجه قرار خواهد گرفت. این موضوع در خصوص مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی غیرهم جنس با نظر شورای نظارت مناطق و نواحی و تایید و تصویب شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان تا حداکثر 200 متر مربع تعیین شده است.

در ادامه این نشست در خصوص مباحث و مسایل مختلف مدارس غیردولتی بحث و تبادل نظر به عمل آمد و مقرر گردید در جلسات آتی در خصوص راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی در این مدارس و فعال سازی کارگروه های تخصصی ذیل شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی بحث و بررسی به عمل آید.

در پایان این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های حسین شیرمحمدی، اکبر اسماعیلی به عنوان کارشناس مسئول شوراهای آموزش و پرورش استان صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار