معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

افتتاح ۵۶ اتاق بهداشت در مدارس مناطق شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از افتتاح ۵۶ اتاق بهداشت در مدارس مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۵۶ اتاق بهداشت در مدارس مناطق شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، الهه حسن‌پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل با اعلام این خبر گفت: وجود اتاق بهداشت در مدارس به ویژه مدارس ابتدایی و حضور مراقب سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی، غربالگری و معاینات اولیه از ضروریات مدارس است.

او با تاکید بر توجه به شرایط کرونا ویروس و تبدیل تهدیدها به فرصت افزود: باید از این شرایط نهایت استفاده را برد و یکی از این فرصت‌ها آموزش بهداشت است به طوری که همگان شاهد ارتقاء سطح میزان سواد سلامتی خانواده‌ها و مردم هستیم. رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم مهمترین راه برای مبارزه با کرونا ویروس بوده است،

او ادامه داد: علاوه بر آموزش سواد سلامت می‌توان به اصلاح زیر ساخت‌ها و تجهیز اتاق بهداشت مدارس برای آمادگی دوران پسا کرونا پرداخت که در همین راستا امروز شاهد افتتاح ۵۷ اتاق بهداشت در مدارس مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران هستیم و با بروز شدن و تجهیز اتاق‌های بهداشت ، آمادگی لازم برای بعد از کرونا و را داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل افزود: طرح های بسیار زیبایی توسط مراقبین سلامت در مدارس انجام می ‌شود که می‌توان به سلامت دهان و دندان، پدیکلوزیس، بهداشت بلوغ، اندازه‌گیری قد و وزن و تعیین BMI دانش‌آموزان در طرح کوچ اشاره کرد که به نتایج خوبی هم منجر شده است.

حسن‌پور اظهار امیدواری کرد: در دوران عبور از کرونا و در مدارس بهداشت فردی، اجتماعی و بهداشت محیط مدارس ارتقاء بهتری پیدا کرده باشد تا بتوانیم دانش‌آموزان را با وضعیت جسمی و روانی مناسب تری در کلاس‌ها پذیرا باشیم.

او هفته سلامت با شعار ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر را فرصتی دانست برای قدردانی از تمامی فعالان عرصه سلامت و به همین منظور بصورت نمادین از یک کارشناس تربیت بدنی و یک کارشناس سلامت، یک مدیر مدرسه، یک مراقب بهداشت و دو دانش‌آموز که در طرح کوچ تلاش‌های چشمگیری داشتند تحلیل به‌عمل آوردند.

این مراسم با حضور مدیر کل، روسای ادارات، معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان و مدیران مدارس مناطق شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار