اجرای 82 درصدی دستورالعمل های بهداشتی از سوی اصناف

تهران (پانا) - دبیرکل اتاق اصناف ایران خبر داد آخرین آمارها نشان می‌دهد که ۸۲ درصد اصناف کشور پایبند اصول و قوانین هستند و تنها درصد بسیار محدودی از اصناف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۹۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اتاق اصناف ایران، محمدباقر مجتبایی تصریح کرد: همه ظرفیت‌های بازرسی اصناف را به کار گرفته‌ایم تا اجرای دستورالعمل ها برای صنوف در سراسر کشور به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل ها در برخی از شهرها ۵۰ تا ۶۰ درصد بود که برخوردهای قاطع با آن‌ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در ۲۷ روز گذشته با همکاری وزارت بهداشت، وزارت صنعت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی تعداد ۳۶۷ هزار بازرسی از واحدهای صنفی سطح کشور انجام شده است.

مجتبایی اظهار کرد: متاسفانه طولانی شدن مدت شیوع بیماری کرونا، پشتیبانی نکردن از اصناف آن طور که انتظار می‌رفت و موضوع اجاره‌های واحدهای صنفی، باعث شده تا برخی اصناف دستورالعمل را رعایت نکنند.

وی افزود: به موجب ماده ۲۸ قانون تا به امروز بیش از سه هزار واحد از صنوفی که از قبل تذکر گرفته بودند پلمب شده‌اند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: واحدهای صنفی با همکاری اتاق‌های اصناف شهرها، این مسئولیت اجتماعی را یقینا به درستی انجام خواهند داد و از تمام مردم خواهش می‌کنیم کمک کنند تا موج چهارم کرونا را پشت سر بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار