با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان

کتابخانه تخصصی کنکور در زاهدان راه اندازی می شود

زاهدان (پانا) - با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان و با محوریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان، کتابخانه تخصصی ویژه کنکور سراسری با هدف دستیابی دانش آموزان به منابع علمی معتبر و بروز به صورت رایگان و همچنین بهره گیری مشاوران تربیتی و تحصیلی در کتابخانه امام حسین(ع) شهرستان زاهدان راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۱۱۷۷۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه تخصصی کنکور در زاهدان راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان، داود صیاد در دیدار با مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های مشترک نهاد کتابخانه های عمومی و دستگاه تعلیم و تربیت می تواند موجب گسترش و ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود.

وی افزود: در همین راستا با بهره گیری از ظرفیت خیرین اندیشه ساز ۶۰ عنوان کتاب ویژه کنکور سراسری در حال حاضر در این ناحیه تهیه و آماده استفاده دانش آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تصریح کرد: کتابخانه امام حسین (ع) به سبب مرکزیت و قابل دسترس بودن آن برای تمامی دانش آموزان این شهرستان، محل مناسبی برای شکل‌گیری این کتابخانه تخصصی است.

وی ادامه داد: می توان به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا کتب تخصصی ما قابلیت استفاده عموم دانش آموزان را در محل این کتابخانه داشته باشد.

صیاد با بیان اینکه راه اندازی کتابخانه تخصصی ویژه کنکور سراسری با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان در این شهرستان یک اتفاق بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: هزینه بالای کتب کنکور سراسری و عدم تمکن مالی بسیاری از دانش آموزان این ناحیه، موجب شده است تا آنان از این منابع محروم بمانند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت: راه اندازی این کتابخانه تخصصی، موجب می‌شود تا دانش‌آموزان ما دیگر دغدغه تامین کتب کمک آموزشی استاندارد را نداشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از مزایای مهم بهره گیری از ظرفیت نهاد کتابخانه ها، سالن های مطالعاتی آن است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان گفت: بنا داریم از ظرفیت مشاوران تربیتی و تحصیلی نیز در محل این کتابخانه برای ارائه خدمات به دانش آموزان استفاده کنیم.

صیاد با اشاره به اینکه این حضور می تواند فتح باب تفاهم نامه های مشترک دیگر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد، گفت: متاسفانه در مجموعه آموزش و پرورش نیز به نسبت یک دهه گذشته فرهنگ کتابخوانی میان دانش‌آموزان کاهش یافته است که می توان با اینگونه برنامه های مشترک بر آن فائق آمد.

وی افزود: شکل گیری یک کتابخانه تخصصی کنکور برای آموزش و پرورش ناحیه ۲ به سبب تجمیع کتب اهدایی خیران و استفاده عموم دانش آموزان و ایجاد عدالت آموزشی دارای اهمیت فراوانی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان اظهار کرد: استفاده و بهره گیری از بستر شبکه شاد با توجه به اینکه بزرگترین شبکه اجتماعی تحت اختیار آموزش و پرورش است و مخاطبان بسیاری اعم از خانواده و دانش آموز در آن وجود دارد، ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامه های تشویقی، ترویجی است.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت های نهادها و دستگاه ها در کنار یکدیگر قرار گیرند یقینا می توان تأثیرگذاری بیشتری را بوجود آورد، ادامه داد: آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان خواهان اجرای طرح ها و پیشنهادات مختلفی در این زمینه با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی است که می توان به عنوان پایلوت در آن اجرا شود.

وی به ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان نیز اشاره کرد و گفت: یقیناً نشست مشترک کانون پرورش فکری کودکان با مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان و نهاد کتابخانه های عمومی استان می تواند در این زمینه سودمند باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار