بخشش زندگی دوباره به پسر جوان گلستانی

گلستان(پانا)- رییس کل دادگستری گلستان از گذشت بدون ‌چشم داشت اولیای دم به حرمت ماه مبارک رمضان و بخشش زندگی دوباره به جوان ۲۲ ساله محکوم به قصاص از اهالی بخش داشلی برون شهرستان مرزی گنبدکاووس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بخشش زندگی دوباره به پسر جوان گلستانی

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: خانواده مقتول در یکی از روستاهای داشلی برون گنبدکاووس، صبح امروز با حضور در دفتر رییس دادگاه این بخش بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و بدون هیچ چشم‌داشتی قاتل فرزندشان را بخشیدند.

وی افزود: حکم قصاص این جوان در مرحله اجرا بود و با وجود وساطت بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف منطقه، خانواده داغدار حاضر به گذشت نبودند اما در نهایت پیگیری‌ها نتیجه داد و پدر و مادر مقتول به حرمت ماه مبارک رمضان و برای رضای خدا از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و بخشش را به اجرای حکم ترجیح دادند.

رییس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: محکوم به قصاص سال ۹۵ در یک نزاع، باعث مرگ دوست خود شد و خانواده‌ای را داغدار کرد.

هاشمیان بابیان این که این دومین بخشش در سال جدید است، افزود: پارسال هم با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان ۲۶ محکوم به قصاص در گلستان، فرصت جبران مافات و زندگی دوباره یافتند.

بخش داشلی برون گنبدکاووس با سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۰ روستا و یک نقطه شهری است که در طول نوار مرزی ۱۴۵ کیلومتری ایران و ترکمنستان در شمال این شهرستان گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ هزار نفر ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار