عمویی: ایران رویکرد بازگشت گام به گام به برجام را نمی‌پذیرد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هیچ مقام آمریکایی در مذاکرات وین حضور پیدا نمی‌کند، گفت رویکرد گام به گام بازگشت به برجام از طرف ایران پذیرفته نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
عمویی: ایران رویکرد بازگشت گام به گام به برجام را نمی‌پذیرد

به گزارش روابط عمومی مجلس، ابوالفضل عموئی در واکنش به سخنان مقامات آمریکایی مبنی بر معرفی رابرت مالی به عنوان نماینده ایالات متحده در مذاکرات وین، به اظهارات عباس عراقچی در نشست صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هیچ مقام آمریکایی در مذاکرات ایران و 4+1 حضور پیدا نمی‌کند، آمریکایی‌ها حتی در هتل محل مذاکرات حضور نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران نه تنها در جلسات کارشناسی که آمریکایی‌ها حضور داشته باشند، شرکت نمی‌کند بلکه در جلسه مذاکرات با 4+1 در صورت حضور آمریکا، حاضر نخواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات عراقچی تاکید کرد: دولتمردان آمریکایی در شهر وین ممکن است، حضور داشته باشند اما در محل مذاکرات 4+1 با ایران حضور نخواهند داشت.

عموئی در ادامه تصریح کرد: رویکرد گام به گام بازگشت به توافق هسته‌ای یا احیای برجام از سوی جمهوری اسلامی پذیرفته نخواهد شد، ایران فقط یک گام برای مذاکرات قائل است و آن هم اینکه تمام تحریم‌های در قالب برجام و تحریم‌هایی که ترامپ در دوره خود ایجاد اعمال کرد باید رفع شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از رفع تمامی تحریم‌ها، راستی آزمایی می‌کند سپس نسبت به بازگشت به تعهدات برجام اقدام خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار