تقویم برگزاری آزمون‌های سراسری 1400 اعلام شد

تهران (پانا) - بر اساس تقویم اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، مهم ترین و کلیدی ترین آزمون های سراسری وزارت علوم در خرداد و تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار می شوند.

کد مطلب: ۱۱۷۴۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویم برگزاری آزمون‌های سراسری 1400 اعلام شد

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی طی سه روز متوالی در روزهای چهارشنبه ۵ خرداد، پنجشنبه ۶ خرداد و جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

کنکور سراسری

آزمون سراسری، طی چهار روز یعنی در روزهای چهارشنبه ۹ تیر، پنجشنبه ۱۰ تیر، جمعه ۱۱ تیر و شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کاردانی به کارشناسی

همچنین ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ آغاز می شود و این مهلت تا روز ‌یکشنبه ۳۰ این ماه ادامه خواهد یافت. آزمون آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش آنها از طریق برگزاری آزمون انجام می‌شود نیز در روز جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای

پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیر انتفاعی در سال ۱۴۰۰«سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته» به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ آغاز می شود تا روز یکشنبه مورخ ۶ تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد. بر این اساس ضرورت دارد که همه متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق «دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته» و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته همزمان در یک مرحله انجام می‌شود، متقاضیان باید با توجه به رشته محل های اعلام شده در «دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته» نسبت به انتخاب و درج رشته محل‌های مورد علاقه خود در «سامانه ثبت نام و انتخاب رشته» اقدام کنند. اطلاعیه تکمیلی و همچنین «دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته» همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ ۳ خرداد ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. متقاضیان لازم است برای اطلاع از جزئیات شرایط و ضوابط پذیرش، دفترچه راهنمای مذکور را به دقت مطالعه کنند.

آزمون آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش در آنها به شیوه «با آزمون» است نیز روز جمعه مورخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار