12فروردین روز تاریخی انقلاب اسلامی ایران

زنجان (پانا) - 12فروردین 1358 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یک روز تاریخی و به یاد ماندنی است که بخشی از تاریخ پر افتخار نظام اسلامی را شامل می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۴۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
12فروردین روز تاریخی انقلاب اسلامی ایران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، تنها یک ماه و چند روز از پیروزی انقلاب نگذشته بود که نحوه اداره کشور و نوع حکومت به آرای ملت و به ابراز نظر همگان گذاشته می شود تا سرنوشت خود را خود ترسیم کنند و نظامی را پایه ریزی کنند که برخاسته از متن ملت باشد . در روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران نوع نظام به عنوان جمهوری اسلامی توسط مردم با رای بالا انتخاب می‌شود.

نظامی که در آن دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت هر دو با هم لحاظ می‌شود و حکومتی تاسیس می‌شود که سابقه تاریخی ندارد، حکومتی که از روی الگوی حکومت نبوی و علوی اقتباس شده است، حکومتی را که، ولی فقیه‌ مجتهدی زمام امور آن را بر عهده دارد. در روز پربرکت ۱۲ فروردین که روز جمهوری اسلامی ایران نامیده شده است، نظامی متولد شد که نور اسلام عزیز را، دگر باره، نه فقط در ایران، بلکه در سراسر جهان متجلّی ساخت.
شعار اصلی انقلاب، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که میلیون‌ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزه‌ها در جای جای ایران اسلامی فریاد کشیده بودند. این شعارها، حکومتی را پایه ریزی کرد که عدالت اسلامی، از هدف‌های والای آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار