در نشست کنگره شهدای دانشجو معلمان؛

خنیفر: شهدا هر مسیری را به ما نشان دهند به قنات معرفت ختم می‌شود

تهران (پانا) - نشست کنگره شهدای دانشجو معلمان با حضور رییس دانشگاه فرهنگیان با هدف بررسی روند پیشرفت  و سیاست های برگزاری کنگره، اقدامات انجام شده در این خصوص، انتظارات و راه پیش رو برگزار و به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و بیان نکات مهم و ظرفیت‌ها در برگزاری فاخر و شایسته این کنگره پرداخته شد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: شهدا هر مسیری را به ما نشان دهند به قنات معرفت ختم می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جایگاه و مقام والای شهدا و اهمیت برگزاری کنگره شهدا، در این دنیای نیرنگستان و تلخ پرداختن به ادبیات ناب شهید و شهادت را کاری ستودنی و گره زدن قلب هایمان به دامان خورشید برشمرد و گفت: شهدا معبر حقیقی برای عبور از این جهانی فانی به معرفت یزدانی اند و در عصر گلوله و خون خدا را دیدند.

وی با بیان اینکه حیات و طریق شهدا برای ما الگو و سراسر درس زندگی است، افزود: در هر وصیت نامه انان اهنگی از نیایش الهی برپاست درست است که با جان، دل، خون و حروف سرخ زندگی را مشق کردن اما با دل سپید پیش خدا رفتند و خواستند این را به ما بیاموزند.

رییس دانشگاه فرهنگیان، خطاب به عوامل اجرایی کنگره با بیان اینکه، خوشا بحال شما که جوانید و گرچه ان دوران را ندیدید اما عاشقانه، خالصانه و پاک شهدا را زنده نگه می دارید، اظهار کرد: شهدا هر مسیری را به ما نشان دادند به قنات معرفت ختم می شد، کلمات شهید و شهادت کوهسار بی نهایت تجلی خدا است و غفلت های زندگی و روزمره ما را از این مضمون دور کرده است. اینجا مانده ایم و تنها شهید سرایی می کنیم.

وی در ادامه به بیان نکاتی برای ارتقا کیفی کنگره شهدای دانشجو معلم اشاره و تصریح کرد: بحث کیفیت مسئله ای با اهمیت بوده و همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مورد اشاره بوده است، کنگره شهدا باید غنی، منظم وسرشار از موضوعات و بحث های فاخر باشد.

خنیفر، تبلیغ مناسب و تلاش در جهت معرفی بایسته و شناخت شایسته کنگره شهدا را از نکات مورد توجه عنوان و اظهار کرد: همچنین اهتمام و درگیر شدن دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور و استفاده از ظرفیت های استان در این خصوص باید مد نظر باشد.

وی همچنین بر تلاش برای میزبانی 98 پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان از شهدای خوشنام اشاره و خاطر نشان کرد: انتشار کتابچه ای ویژه پیرامون فرماندهان و سرداران معلم، معرفی شهدای دانشجومعلم و معلم هر استان در 31 مجلد می تواند بر غنای این کنگره بیافزاید.

رییس دانشگاه، بر بهره گیری از ظرفیتها و توانمندی های خواهران در این کنگره تاکید کرد و ادامه داد: احصا تجربیات شیوه ها و نقاط قوت کنگره های برگزار شده در کشور، پایش کارهای پژوهشی با موضوعات مرتبط با شهدا، برگزاری نمایشگاه آثار می تواند در برگزاری شایسته این کنگره سودمند باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار