در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی؛

حاجی میرزایی: امور تربیتی پایان ندارد و هیچ‌وقت به انجام نهایی خود نمی‌رسد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان کرد تمام اهداف هستی را منحصرا تربیت پشتیبانی می‌کند اگر قرار است چرخ هستی بر مدار خود بچرخد تربیت باید وجود داشته باشد که مربی آن خداوند، پیامبر و ائمه هستند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: امور تربیتی پایان ندارد و هیچ‌وقت به انجام نهایی خود نمی‌رسد

محسن حاجی میرزایی در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی که صبح امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار و به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه بنده هم امور تربیتی هستم و علاقه مند به این حوزه ام اظهار کرد: خداوند انسان را آفرید و او را مسجود ملائک قرار داد تعبیر بسیار زیبای با دست خودم ساختمت را به کار برد انسان را اکرام کرد و او را بزرگ داشت او را جانشین خود در روز یمین قرار داد و فرمود از روح خودم در تو دمیدم.

چکیده خلقت، زیباترین موجود هستی است

وی افزود: این تعابیر بلندی است که در کلام آسمانی و نورانی، خداوند درباره انسان آمده است؛ خداوند همه هستی را مسخر انسان کرد و او را به گونه ای خلق کرد که در خلقتش فرمود این چکیده خلقت، زیباترین موجود هستی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: خداوند برای انسان اهدافی قرار داد و فرمود ما انسان را بیهوده نیافریدیم ما او را برای اهداف بلندی خلق کردیم. انسانی که بار سنگین امانت را بر دوش می‌کشد به تعبیر قرآن با آمدن به دنیا هیچ چیزی نمی‌داند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انسان موجودیت بالقوه ای است که باید به فعلیت برسد بیان کرد: برای این موضوع خداوند فطرت انسان را توحیدی کرد و به او آموخت. تمام این موضوعات برای تربیت است تمام هستی، طفل هستی تربیت هستند تا این امر را هدایت کنند و انسان را به درجات عالی برسانند.

اولین مربی انسان‌ها خداوند است

وی با بیان اینکه اولین مربی انسان‌ها خداوند است عنوان کرد: تمام اهداف هستی را منحصرا تربیت پشتیبانی می‌کند اگر قرار است چرخ هستی بر مدار خود بچرخد تربیت باید وجود داشته باشد که مربی آن خداوند، پیامبر و ائمه هستند. این توفیق شکرگذاری دارد در عین حالی که خطیر است پرخطر است و اگر درست ایفا شود در امتداد مسیر هدایت الهی و انبیای الهی است.

به گزارش پانا، حاجی میرزایی بیان کرد: امور تربیتی پایان ندارد و هیچ وقت به انجام نهایی خود نمی‌رسد امور تربیتی عرصه گسترده و بی نظیری برای خلاقیت و نواوری و اندیشه‌های ناب و عمیق است. من به امور تربیتی ایمان دارم و خوشحالم هیچ کاری در کرونا تعطیل نشد؛ ما در امور تربیتی ضامن تربیت هستیم و ارزیابی امور تربیتی با تحقق تربیت میسر می شود تمام این ابزارها و انمکان‌ها یک کارکرد دارد اینکه به ما و امور تربیتی برای تحقق هدف کمک کند.

ما نمی‌توانیم تعلیم و تربیت را به فضای مجازی و تلویزیون بسپریم

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: انتقال دانش از سوی معلمان قابل تغییر نیست شاد و تلویزیون ابزار برای تحقق این هدف هستند ما نمی‌توانیم تعلیم و تربیت را به فضای مجازی و تلویزیون بسپریم چراکه معلمان و مربیان مسئول تربیت هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال در بحث بسته‌های تحولی در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی کارهای خوبی در حال انجام است بیان کرد: هر دانش‌آموز یک نقش و مهارت اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود درخواست دارم تمام مدیران کل استان‌ها کاری کنند این هدف محقق شود.

در این مراسم به طور نمادین از برخی از مربیان امور تربیتی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار