برگزاری مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز

تبریز(پانا) - مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز،با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز، ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی گفت: بها دادن و بها گرفتن در مدارس و قوی دیدن و غنی ساختن دانش آموزان باید سرلوحه کار امور تربیتی ها باشد تا تربیت اجتماعی همراه با نشاط اتفاق بیافتد.
وی با بیان اینکه باید جوان باوری و جوان پروری را برنامه دائمی خودمان قرار دهیم گفت: امام(ره) جوانان را باور کردند،انقلاب دوم اتفاق افتاد ، جوانان را باور کردند هشت سال دفاع مقدس منجر به پیروزی شد. جوان باوری نه علم است و نه دانش، بلکه یک حس است،یک جریان و یک مکتب است.
طاهر علمی افزود: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کامل اجرا شود یقینا گام دوم انقلاب نیز در سطح آموزش و پرورش اجرا می‌شود. هدف اصلی سند تحول بنیادین رساندن دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه است و برای اینکه این امر تحقق یابد به شکوفایی فطرت دانش آموزان نیاز داریم. برای شکوفایی فطرت به ۵ عنصر نیاز داریم که در سند تحول بنیادین آمده است. فکر و تفکر یکی از آنهاست.
وی خاطر نشان کرد: به دنبال تربیت اجتماعی دانش آموزان باشیم چرا که چرخش سند تحول از آموزش به تربیت اجتماعی است و در این میان یادمان باشد که مربیان پرورشی سربازان گمنام آموزش و پرورش هستند و آنان نگهبان قلب سلیم میلیونها دانش آموز هستند که وسواس و خناس، به تباهی و سیاهی آنان دل بسته اند. مربیان باید ناشر تفکر و فرهنگ اسلامی در مدارس و ناشر فضیلت‌ها و خوبیها معنویات باشند.
این مقام مسئول گفت: جوان باوری وقتی اتفاق می افتد که خود مربیان به کارهایی که یاد می دهند ایمان داشته باشند و انجام دهند. حوصله و صبر در تربیت دینی برای مربیان ابزار خیلی مهمی است که مربیان باید داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار