بوی عطر عاشقی به مشام فرزندان پاکدشت هم رسید

پاکدشت(پانا)- معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش پاکدشت معتقد است که مسئولین در اداره آموزش و پرورش و همکاران در مدارس باید به نحوی مناسب و به‌یاد‌ماندنی، دانش‌آموزان را از ورودشان به سن و سال ویژه و لزوم اعمال ملاحظاتی در اعمال و رفتارشان مطلع کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بوی عطر عاشقی به مشام فرزندان پاکدشت هم رسید

محمد اسدی معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌و‌پرورش شهرستان پاکدشت، در آستانه برگزاری مراسم جشن ‌تکلیف ویژه دختران و پسران، با عنوان عطر عاشقی، ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: همه ساله در شهرستان پاکدشت جشن عبادت و بندگی دانش‌آموزان مکلف، در راستای توسعه فرهنگ نماز و انس و الفت با این فریضه الهی، در اواخر دی ماه برپا‌ می‌شد. در سنوات گذشته، این مراسم توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی و با مسئولیت مستقیم کارشناسی اقامه نماز، قرآن و عترت، با شکوه هر چه تمام در مصلای بزرگ پاکدشت و مصلای بخش شریف‌آباد، با حضور ۲هزار نفر از دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی از مدارس مختلف برگزار‌ می‌شد اما امسال شرایط خاص حاکم بر جامعه به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، مانع از برگزاری این جشن با کیفیت همانند سال‌های گذشته شد.

او ادامه داد: همان‌طور که گفته می‌شود آموزش تعطیلی‌بردار نیست، امور تربیتی، پرورشی و فرهنگی هم تعطیلی‌بردار نیست. بنابراین بر اساس تمهیدات وزارت آموزش ‌و‌ پرورش و اداره کل شهرستان‌های استان تهران، بخشنامه‌ای در این خصوص با عنوان عطر عاشقی، در اوایل بهمن ماه به مناطق ارسال شد که طبق آن ما موظف به برگزاری این جشن به صورت مجازی شدیم.

اسدی در ادامه متذکر شد که پاکدشت حدود ۷۵هزار دانش‌آموز دارد که از این تعداد ۴هزار نفر دختر پایه سوم ابتدایی و ۳هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز پسر در پایه هشتم هستند که جشن عطر عاشقی ویژه دختران هم‌زمان با سالروز ولادت دخت نبی حضرت زهرا(س) و جشن تکلیف پسران نیز هم‌زمان با ولادت حضرت علی(ع) برپا می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد که بتوانند با الطاف بیکران الهی و عنایات ائمه اطهار و همکاری صمیمانه مدیران و معاونان و آموزگاران در مدارس، و همکاری و همراهی ارزشمند اولیا دانش‌آموزان مربوطه، در انجام مطلوب این امر مهم موفق باشند.

این مقام مسئول درباره ضرورت این مراسم معنوی گفت: ما در اداره آموزش و پرورش و همکارانمان در مدارس باید به نحوی مناسب و به‌یاد‌ماندنی، دانش‌آموزان را از ورودشان به سن و سال ویژه و لزوم اعمال ملاحظاتی در اعمال و رفتارشان مطلع کنیم.

اسدی بر لزوم آگاهی و آموزش این نوباوگان از وظایف شرعی و احکام دینی تاکید کرد و گفت: جشن تکلیف یکی از بزرگترین اعیاد زندگی و آغاز عبودیت انسان ها است و فرد مکلف باید بیش از پیش به ارتباط با خدا و رعایت اصول اخلاقی و دوری از بدی‌ها توجه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار