رشد 90 درصدی فارس در مدال آوری المپیادهای علمی دانش‌آموزان کشور

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، دانش‌آموزان این استان با موفقیت چشمگیر خود توانستند 9 مدال از 39 مدال کشوری در المپیاد سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی را از آن خود کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رشد 90 درصدی فارس در مدال آوری المپیادهای علمی دانش‌آموزان کشور

فرهاد اسماعیلی امروز با اعلام این خبر افزود: دانش‌آموزان فارس موفق به کسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره، 4 مدال برنز در رشته سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی، شدند.

او ادامه داد: فرزاد فرامرزی، از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب ناحیه یک شیراز و یلدا محمدی، از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه 2 شیراز موفق به کسب مدال طلا در این المپیاد شدند.

اسماعیلی افزود: ثنا زاهدروزگار و عارفه مسرور، از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان و محمد رضا مهدوی فر از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب همگی از ناحیه 2 شیراز موفق به کسب مدال نقره شدند.

او با اشاره به کسب 4 مدال برنز توسط دانش‌آموزان ناحیه 2 شیراز در این المپیاد گفت: فاطمه استوار از دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان و علیرضا آقا کیشی زاد و محمد یوسفی، از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب و محسن جعفری، از دبیرستان نمونه دولتی موفق به کسب مدال برنز این دوره از رقابت‌ها شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در سال گذشته دانش‌آموزان فارس رکوردی بی‌سابقه در کسب مدال المپیادهای علمی داشتند، اظهار کرد: دانش‌آموزان فارس در سایر رشته‌های المپیاد در سال 99-98 موفق به کسب یک مدال طلای جهان در رشته کامپیوتر توسط دانش‌آموز شایان پردیس و کسب 20 مدال کشوری در رشته‌های مختلف شدند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس این استان توانسته است نسبت به سال تحصیلی گذشته در کسب مدال المپیادهای علمی رشد 90 درصدی را برای خود به ثبت برساند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه در مجموع دانش‌آموزان استان فارس در آخرین نتایج اعلام شده تاکنون توانستند با کسب 6 مدال طلا، 11 مدال نقره و 11 مدال برنز، برگ زرینی بر تاریخ المپیادهای علمی در فارس را رقم بزنند، گفت: امیدواریم با اعلام نتایج المپیادهای نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت همچنان مدال‌آوری دانش‌آموزان فارسی به رکوردی جالب توجه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار