معرفی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر(۱۴)

بدون همه چیز، فیلم پرچهره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

تهران (پانا) - فیلم «بدون همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه کنندگی نوروز بیگی در شرایطی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شرکت می کند که دو بازیگر چهره به نام «علی مصفا» و «شهاب حسینی» در ابتدا و نیمه راه از این فیلم جدا شدند. 

کد مطلب: ۱۱۵۶۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بدون همه چیز، فیلم پرچهره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

فیلم «بدون همه چیز» که تازه ترین ساخته محسن قرایی پس از فیلم «سد معبر» محسوب می شود از جمله تولیدات پر بازیگر و پر لوکیشن امسال سینمای ایران بود که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تهران، کُندر و گرمسار جلوی دوربین رفت و توانست به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برسد.


حاشیه های فلیم «بدون همه چیز»
از جمله حاشیه های این فیلم ضور علی مصفا و شهاب حسینی به عنوان بازیگران اصلی این فیلم است هرکدام بعد از گذشت فیلم یکی یکی از ادامه همراهی با این فیلم انصراف دادند. پیش از این جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده این فیلم درباره خبر‌های منتشر شده مبنی‌بر جدایی چند بازیگر از این فیلم گفته بود: وقتی پیش از اتمام سال ۹۸ ماجرای کرونا پیش آمد، علی مصفا در همان مرحله مذاکرات اولیه از پروژه جدا شد. ضمن اینکه با تغییر برنامه تولید ما، برنامه‌ریزی علی مصفا هم به هم می‌ریخت. ما برنامه‌ریزی داشتیم که می‌خواستیم طبق آن عمل کنیم، اما با آغاز همه‌گیری کرونا برنامه ما دچار تغییر شد و فیلمبرداری عقب افتاد، به همین دلایل و برای لزوم رعایت قرنطینه توسط ایشان، پیش از سال از گروه ما جدا شدند. این تهیه کننده درباره دلایل جدایی شهاب حسینی و شرایط همکاری‌اش با این پروژه هم گفته بود: شهاب حسینی چندی پیش با توافق کامل از پروژه جدا شد. یعنی هر دو این عزیزان با توافق از پروژه انصراف دادند. آقای حسینی در شروع کار حضور داشت و در چند سکانس بازی هم کرد، اما در ادامه از پروژه انصراف داد و آقای هادی حجازی‌فر جایگزین ایشان در پروژه شد.


کارنامه کارگردان فیلم «بدون همه چیز»
محسن قرایی نویسنده و کارگردان فعالیت هنری خود را از سال 1391 با فیلم «خسته نباشید» آغاز کرد و چهار سال بعد فیلم «سدمعبر» را ساخت. فیلمی که به قلم سعید روستایی نوشته شد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هرچند در چهار بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد، اما به هیچ یک از آن‌ها دست نیافت و در نهایت در جشنواره گلدن گلوبال مالزی جایزه بهترین بازی نقش اول مرد برای حامد بهداد به دست آمد. این فیلم همچنین جایزه جشن انجمن منتقدان سینمای ایران را بار دیگر برای حامد بهداد که بازیگر نقش اصلی فیلم بود به ارمغان آورد و در نهایت نیز جایزه بهترین فیلم ازجشنواره فیلم پوسان به قرایی رسید.
قرایی پس از آن در مقام کارگردان فعالیتی نکرد و به عنوان نویسنده «قصرشیرین» را با محمد داوودی نوشت که سیدرضا میرکریمی کارگردانی آن را برعهده گرفت. این بار نیز قرایی خوش درخشید و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.
دو سال پس از این اتفاق، قرایی بار دیگر همکاری با داوودی را که تجربه خوبی بود تکرار کرد و به سراغ ساخت فیلم «بدون همه چیز» رفت.

عوامل ساخت فیلم بدون همه چیز
پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، لاله مرزبان، زهیر یاری، عیسی یوسفی پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری، محسن نوری، مهران وثوقی، رویا بختیاری، اسدالله منجزی، آسیه سلطانی، نسیم فروغ، سارا افشار، امیر شاه علی، محمدمهدی بخشی گروه بازیگران «بدون همه چیز» را تشکیل می دهند.
همچنین دیگر عوامل دست اندرکاران فیلم «بدون همه چیز» عبارتند از:
کارگردان: محسن قرایی نویسندگان: محسن قرایی، محمد داودی مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی طراح صحنه: امیرحسین قدسی طراح چهره پردازی: محمود دهقانی صدابردار: امین میرشکاری طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان طراح لباس: مارال جیرانی تدوین: عماد خدابخش موسیقی: حامد ثابت مدیر برنامه ریزی: مانفرد اسماعیلی دستیار اول کارگردان: امید جزینی منشی صحنه: محسن بهاری عکاس: نوشین جعفری دستیار اول فیلمبردار: همایون قربانی جلوه های ویژه بصری: جواد مطوری جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک مشاور رسانه ای: سعید حسینی مدیر تبلیغات: میثم میرزایٔی، آریان امیرخان جانشین تولید: آرش صالحی دستیار تهیه کننده: امیرحسین نوروزبیگی مجری طرح و مدیر تولید: مهدی بدرلو تهیه کننده: جواد نوروزبیگی سرمایه گذار: امید اخباراتی

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:
آفتاب نیمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق / بابا سیبیلو / بچه‌های طوفان / بی آبان / آهو / منصور / تارا / حرف آخر / بچه گرگ دره سیب / پدری / بام بالا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار