حمیدی نشست با روسای روابط عمومی استانهای سراسر کشور:
روابط عمومیها در دو محور در کرونا میتوانند نقش تعیین کننده خود را اجرایی کنند
تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در نشست با روسای روابط عمومی استانهای سراسر کشور اظهار کرد که روابط عمومیها در دو محور اطلاع یابی و اطلاع رسانی در دوره کرونا میتوانند نقش تعیین کننده خود را اجرایی کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی در نشست با روسای روابط عمومی استان های سراسر کشور که به صورت مجازی در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان اظهار کرد: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.
حمیدی افزود: از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: روابط عمومی هوشمند یک روابط عمومی تعاملی، مشارکتی و مخاطب محور، تحلیل گر ا،پیش بینی کننده ، خلاق، خوشفکر ، خطرپذیر ، انتقاد پذیر، نتیجه گرا، گفتمان ساز، اثرگذار ، دارای چشم انداز توسعه ای است و به مدیریت دانش باور دارد.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومیها در دو محور اطلاع یابی و اطلاع رسانی در دوره کرونا می توانند نقش تعیین کننده خود را اجرایی کنند، بیان کرد: در مرحله نخست با رصد و پایش دقیقی از رویدادهای مربوط به کرونا اطلاعات لازم را کسب کرده و در مرحله بعد آخرین یافتههای آموزشی و پرورشی ؛مراقبتی، بهداشتی و پیشگیرانه از بیماری را از منابع معتبر و رسمی اخذ کرده و براساس یافته ها و داده های موجود نسبت به تولید محتواهای اثر بخش در قالبهای مختلف خبری، گزارشی، تحلیلی، مصاحبه (با افراد متخصص و مطلع)، بنر، پوستر، فیلم کوتاه، کلیپ، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و... اقدام و آن را ازطریق ابزارهای مختلف رسانه ای، انتشاراتی، تبلیغی و فضای مجازی به اطلاع مخاطبان دورن و برون سازمانی شان رسانده و سطح آگاهی عمومی مخاطبان را درخصوص آموزش در دوره کرونا افزایش داده اند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: شاید بتوان یکی از ویژگی های روابط عمومی در دوره بحران کرونا را نقش مهم آن در ایجاد باور پذیری و اعتماد سازی بین مخاطبان قلمداد کرد که با توجه به اهمیت موضوعاتی که برای مردم تازگی دارند بیشتر مورد پذیرش قرار می گیرند. لذا سازمانهایی که در دروان کرونا به دلایل وظایفی که عهده دارند از طریق انتشار اطلاعات درست و به موقع می توانند باورپذیری مخاطبانشان را نسبت به خود افزایش داده و در ایجاد فضای اطلاعاتی هوشمند برای مقابله با بحران کرونا تاثیر گذار باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها می توانند این دوران را با طراحی برنامه های خلاق و نو در تاریخ زندگی خود ماندگار کنند و امید است با همت و تلاش همه بتوانیم از این سال یک سال درخشان بسازیم.
ارسال دیدگاه