حسینی تاکید کرد
ارتباط نظاممند مدارس با دستگاههای اجرایی و مشارکت دستگاهها در نظام تعلیموتربیت
تهران (پانا) - معاون وزیر رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با شورای آموزشوپرورش استان سمنان که با حضور استاندار این استان برگزار شد گفت که ارتباط نظاممند مدارس با دستگاههای اجرایی و مشارکت دستگاهها در نظام تعلیموتربیت از طریق برنامه ۱۰۰ مدرسه ۱۰۰ دبیرخانه عملیاتی شده است.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی، سید جواد حسینی دراینارتباط ویدئو کنفرانسی با بیان اینکه مشارکت واقعی مستمر و نظاممند که مردم در تصمیمسازی، اجرا و بهرهبرداری سهیم هستند بهترین نوع مشارکت است اظهار کرد: رسیدن به مشارکت واقعی پایدار نیازمند طراحی ساختار و نظاممندسازی است و بسته تحولی "توسعه مشارکت، کاهش تمرکز اجتماعی شدن" رسیدن به مشارکت واقعی مستمر و نظاممند را هدفگذاری کرده است.
وی تصریح کرد: کاهش هزینهها، افزایش فرصت و کمک به اقتصاد آموزشوپرورش، افزایش هویت و نقشآفرینی فرهنگیان در خصوص آموزشوپرورش، کاهش فرایند اجتماعی شدن و جامعهپذیری آموزشوپرورش در جامعه و دولت از جمله ضروریات تدوین بسته تحولی "توسعه مشارکت، کاهش تمرکز اجتماعی شدن" است.
معاون وزیر با بیان اینکه مشارکت ذینفعان باید بر ۵ محور عمده استوار شود اظهار داشت: نمادینه سازی، ستادینه سازی و نهادینهسازی از جمله محورهای عمده مشارکت است که این سه موجب افزایش مشارکت، اعتماد و ظرفیتسازی میشود.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با بیان اینکه نتیجه مشارکت با مؤلفههای یادشده به دو مفهوم بسیار مهم سرمایه اجتماعی و سلامت اجتماعی منتج میشود اظهار داشت: باید تلاش کرد این مؤلفهها هم در جامعه وهم آموزشوپرورش افزایش یابد.
معاون وزیر مشارکت درونسازمانی و برونسازمانی را از اجزای مشارکت دانست و اظهار داشت: معلمان، مدیران، کارشناسان اداری، بازنشستگان، مدارس، دانشآموزان و ادارات از مؤلفههای درونسازمانی و دانشگاهیان، صاحبنظران، حوزویان، اولیا، دستگاهها و سازمانهای دولتی و عمومی و تشکلهای مردمی از مؤلفههای برونسازمانی هستند که میتوانند به مشارکت دعوت شوند.
حسینی با بیان اینکه مشارکت دستگاههای دولتی در قالب طرح ۱۰۰ دبیرخانه ۱۰۰ مدرسه از جمله طرحهای جلب مشارکتهای برونسازمانی است اظهار کرد: بر اساس این طرح، برای هر یک از دستگاههای استانی، یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه انتخاب و از طریق انعقاد تفاهمنامه، تعاملات مؤثر و مستمر در طی سال تحصیلی از طریق این دبیرخانه، بین دستگاه موردنظر و مدارس برقرار میگردد و مدارس منتخب بهعنوان نمایندگان اداره آموزشوپرورش استثنایی استان، ایفای نقش میکنند.
ارسال دیدگاه