شهید سلیمانی؛ زینت‌بخش فضاهای آموزشی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور در خصوص نام‌گذاری ۱۰۰ مدرسه به نام شهید سلیمانی یادداشتی نوشت.

کد مطلب: ۱۱۵۲۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
شهید سلیمانی؛ زینت‌بخش فضاهای آموزشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر در یادداشتی که در روزنامه اعتماد امروز دوشنبه پانزدهم دی ماه 1399 منتشر شد، ضمن تجلیل از شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی شایسته نوجوانان و جوانان از نام گذاری 100 مدرسه به نام ایشان خبر داد.

متن یادداشت در زیر آمده است:

سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درس بزرگ آزادگی و مقاومت در برابر متجاوزان به مردم منطقه داد و نام جاودان این شهید والامقام همیشه در اذهان تاریخ باقی خواهد ماند. شهید سلیمانی تنها یک الگو در عرصه نظامی و جنگاوری نبود، بلکه او برای همه کارگزاران و دست‌اندرکاران اداره بخش‌های مختلف کشور و برای آحاد ملت عزیز ایران، به‌ویژه نوجوانان و جوانان برومند این سرزمین یک الگوی جامع اخلاقی، فکری، معرفتی و معنوی است. در شرایطی که دانش‌آموزان نیاز به معرفی الگوهایی برای زندگی‌شان دارند، حاج قاسم سلیمانی بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان است. ایمان، تقوا، روحیه استکبار ستیزی، ادب، مقاومت، فروتنی، مبارزه با ستم و... این شهید بزرگوار، ابعاد شخصیتی مناسبی برای الگوپذیری و الهام‌بخشی دانش‌آموزان است. به همین دلیل، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر آن شد تمهیدی بیندیشد تا یاد و خاطره سردار دل‌ها را به شکلی ویژه در ذهن دانش‌آموزان ماندگارتر کند. با اقتدا به روح پرفتوح سردار بزرگ ایران و اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و در راستای ادای دین به حرکت عظیم و تفکر انقلابی ایشان، مقرر شد مدارسی در سراسر کشور به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری شود.

از زمان شهادت سردار سلیمانی تاکنون 100 مدرسه یا فضای آموزشی در سراسر کشور به نام این شهید والامقام نام‌گذاری شده است. بر این اساس، بسیاری استان‌ها مانند کرمان که زادگاه حاج قاسم است، تعداد بیشتری از مدارس در حال احداث خود را به نام سردار قاسم سلیمانی نام‌گذاری کردند و امروز از 74 پروژه آموزشی با 893 کلاس درس به ‌صورت متمرکز بهره‌برداری می‌شود. در استان‌های خوزستان، کرمان، سیستان‌وبلوچستان، همدان، آذربایجان شرقی و مازندران بیشترین فضاهای آموزشی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده ‌است. امیدوارم آینده‌سازان ایران اسلامی با تأسی از نام و یاد این مجاهد نستوه و شهید راه اسلام و وطن، ادامه‌دهنده راه ایشان باشند و در راه تعالی اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکوشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار