کاهش چشمگیر بستری‌ کرونا در بیمارستان امام رضای تبریز

تبریز(پانا) - رئیس بیمارستان امام‌ رضا (ع) تبریز از کاهش ۶۰ درصدی تعداد بستری‌های کرونا در این بیمارستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش چشمگیر بستری‌ کرونا در بیمارستان امام رضای تبریز

دکتر مسعود فقیه دینوری گفت: با این حال مردم همچنان باید احتیاط کنند و به دستورالعملهای بهداشتی و توصیه‌های پزشکی پایبند باشند تا کرونا شدت نگیرد.

وی گفت: تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان یک هزار تختخوابی امام رضا علیه السلام نیز در ۲ هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است. و در همین مدت تعداد کل بستری بیمارستان۶۰ درصد کم شده و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش محسوس یافته است، ضمن اینکه برخی از بخش‌های تخصصی بیمارستان نیز بازگشایی شده است.

دینوری با اشاره به رفع مشکل کمبود اکسیژن در بیمارستان امام رضا نیز که در حدود یک ماه پیش رسانه‌ای شده بود، گفت: اکسیژن مورد نیاز بیمارستان با تدابیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مسئولان نظارتی و امنیتی در حال حاضر به کل رفع شده است.

وی تاکید کرد: کاهش بستری بیماران کرونایی حاصل رعایت شیوه نامه های بهداشتی از طرف مردم است که باید استمرار یابد، زیرا در غیر این صورت شاهد شیوع و اوج مجدد بیماری خواهیم بود.

بیمارستان یک هزار تختخوابی امام رضا (ع) تبریز، کانون اصلی پذیرش، بستری و درمان بیماران مبتلا به کویید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بوده است و بار اصلی مدیریت این بیماری را در آذربایجان شرقی به دوش می‌کشد.

آذربایجان شرقی در چند ماه اخیر از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز داشته که با اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی این وضعیت به زرد و نارنجی تبدیل شد و تعداد بستری‌های نیز از یک هزار و ۷۰۰ نفر به کمتر از یک هزار نفر کاهش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار