رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان:

هدف سازمان دانش‌آموزی اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان است

زنجان (پانا) - جلسه توجیهی اعضای مجلس دانش‌آموزی استان زنجان با حضور رئیس سازمان دانش‌آموزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف سازمان دانش‌آموزی اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان است

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان در این جلسه گفت: رسالت اصلی و هدف از تشکیل سازمان دانش‌آموزی انعکاس جزء به جزء مسائل و مشکلات به مسئولین مناطق از طریق دانش‌آموزان منطقه است. این سازمان و تشکل‌های زیر مجموعه‌ی آن با هدف اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد مشارکت همه جانبه در زمینه‌های مختلف، اعتقادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی تشکیل شده‌اند.

مهدی افزود: اعضای مجلس دانش‌آموزی، می‌توانند بدون مانع با مسئولین مناطق دیدار و مسائل و مشکلات موجود در مدرسه و جامعه را منعکس کنند. در هر منطقه کمیته‌های تخصصی شامل، کمیته‌ فرهنگی-اجتماعی، علمی-آموزشی، اخلاقی-تربیتی، ورزش و سلامت و ارتباطات و فناوری تشکیل شوند. هر کمیته می‌تواند مسائل و مشکلات حیطه‌ خود را به مسئولین منطقه و سازمان دانش‌آموزی استان انعکاس دهد.

مهدی تاکید کرد: دانش‌آموزان علاقمند به عضویت در کمیته‌های فوق می‌توانند از طریق دبیرخانه ستاد ثبت نام نمایند.

شایسته ارغا مشاور سازمان دانش‌آموزی استان در اشاره به نحوه‌ تشکیل سازمان گفت: این سازمان با حضور رئیس جمهور وقت در روستای «بنمار» در سال 1377 و با توجه به مشکلات دانش‌آموزان مطرح و در سال 1378 مصوب و از سال 1379 با نام طرح «بنمار» به طور رسمی شروع به فعالیت کرد.

ارغا افزود: هدف ازتشکیل سازمان دانش‌آموزی، تربیت دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای کسب فضایل اخلاقی و کمالات انسانی است. دانش‌آموزان باید پس از دیدن آموزش‌های لازم در عرصه‌های اجتماعی، مذهبی و دینی اسوه و الگویی برای دیگران باشند.

مشاور سازمان در ادامه گفت: خود اتکایی و مشارکت در فعالیت‌های گروهی و اجتماعی از جمله اهداف دیگر سازمان دانش‌آموزی است که باید آموزش‌های لازم در این خصوص به دانش‌آموزان داده شود. دانش‌آموزان می‌توانند با ایجاد گروه‌های مختلف خلاق، ایده‌های خود را با سازمان دانش‌آموزی در میان بگذارند و باعث ایجاد نوآوری در فعالیت‌های سازمان شوند.

ارغا در اشاره به ارتباطات دانش‌آموزان افزود: ازجمله فعالیت دیگر اعضای مجلس دانش‌آموزی ایجاد ارتباط با دانش‌آموزان سراسر کشور و کشورهای دیگر است. این ارتباط بهترین راهکار برای تبادل اطلاعات فرهنگی و مذهبی خصوصا با دانش‌آموزان کشورهای مسلمان و ترویج فرهنگ اجتماعی و مذهبی است.

اعضای تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی در گروه‌های پیشتازان، خبرنگاران خبرگزاری پانا و اعضای مجلس دانش‌آموزی فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار