به مناسبت برگزاری انتخابات سراسری بیش از هزار کانون فرهنگی و انجمن علمی دانشجویی

خنیفر: کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی سبب کنشگری اجتماعی دانشجومعلمان می‌شود

تهران (پانا) - رئیس‌دانشگاه فرهنگیان در آستانه برگزاری اولین انتخابات سراسری مجازی کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی طی پیامی بر جایگاه فعالیت‌های جمعی فرهنگی و کسب مهارت‌های اجتماعی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی سبب  کنشگری اجتماعی دانشجومعلمان می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، متن کامل پیام به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

"وَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوَى ..."

در راه نیکی (کارهای نیک و ارزشمند ) و پرهیزگاری یاری رسان هم باشید (سوره مائده آیه 2)

تشکل های دانشجوئی فرصتی برای دانشجو ایجاد میکند برای کار دسته جمعی و من به کار دسته جمعی اعتقاد دارم و این را یک نیاز دانشجو میدانم؛ کسب مهارتهای گوناگون؛ مهارتهای سیاسی، اجتماعی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)

کانون های فرهنگی و انجمن های علمی، بستر تجلی استعدادهای ناب برای فعالیت های ارزشمند جمعیِ فرهنگی و علمی است که بر مبنای اهداف و راهکارهای اسناد بالادستی زمینه ساز تربیت نسلی پرورش یافته با درک مفاهیم اجتماعی و سیاسی و احترام به قانون و اندیشه ورزی برای کسب شایستگی رویایی مسئولانه و خردمندانه با تحولات اجتماعی و سیاسی است، نسلی که بارعایت وحدت در دفاع از عزت و اقتدار ملی می کوشد و با روحیه مسئولیت پذیری و تعالی خواهی، برخوردار از مهارت های ارتباطی در حیات اجتماعی با رعایت اصول برگرفته از نظام مقدس اسلامی و معیارهای ارزشی و اسلامی مشارکت موثر دارد.

انتخابات سراسری کانون های فرهنگی و انجمن های علمی، در همین راستا فرصت مغتنمی است برای ساماندهی به خواسته ها و تلاش های خودانگیخته دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، که می توانند سهم بسزایی برای نیل به ارزشهای والای اسلامی- ایرانی در حیات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایفا نمایند.

همواره این تشکل های دانشجویی، هویت ساز و اثرگذار بوده و در همه عرصه ها به زندگی اجتماعی دانشجومعلمان معنا بخشیده و در مسیر تبدیل دارایی‌های فکری به سرمایه های ملی گام برمی‌دارند.

این مهم به ‌ظهور و بروز خلاقیت‌های فردی در قالب فعالیت های جمعی فرهنگی و علمی انجام شده و‌ منجر به کسب مهارت‌های اجتماعی ‌می‌گردد.

از آنجا که ماهیت و ویژگی های دانشجومعلمان، از دیگر دانشجویان بدون پسوند معلم متفاوت است، فعالیت های اجتماعی برای دانشجومعلمان معنایی متمایز، ممتاز و خاص تر می یابد، از این رو اثراتی بی بدیل و موثر از کنشگری اجتماعی دانشجومعلمان انتظار می رود که بخشی از آن را در دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی امروز دانشگاه و بخش عظیم آن را باید در تربیت جامعه ای شایسته و نسل های آینده دید.

اینک و در آستانه برگزاری انتخابات کانون های فرهنگی و انجمن های علمی که امسال به سبب شرایط اجتماعی و بیماری کرونا به شکلی متفاوت و برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می شود، برخود فرض می دانم ضمن گرامیداشت تلاش فعالان عرصه فرهنگی واجتماعی، بر افزایش نشاط دانشجویی و مشارکت حداکثری دانشجومعلمان دانشگاه شریف فرهنگیان تاکید نمایم و از دانشجویان عزیزمان و اساتید و مدیران و همکاران تقدیر و تشکر ویژه به عمل آورم.

امید است که با حضور پرشور و آگاهانه دانشجومعلمان تراز اول جمهوری اسلامی ایران، شاهد انتخاباتی اثرگذار در هویت بخشی به تشکل های دانشجویی و ارتقای روحیه قانون مداری و نظم پذیری در آنها باشیم.

گفتنی است انتخابات سراسری بیش از 1000 تشکل دانشجویی تا 6 دی ماه در تمامی استانها برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار