فلوریدا تا فتح المبین، مسیر دانشجوی شهید برای رسیدن به معبود

یاسوج (پانا) -هدایت الله طیب از دانشجویان شهید شاخص کهگیلویه و بویراحمد است که در سال ۱۳۵۶ عازم آمریکا و در رشته کشاورزی تحصیلات خود را ادامه داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فلوریدا تا فتح المبین، مسیر دانشجوی شهید برای رسیدن به معبود

هدایت الله طیب در سال ۱۳۳۳ در روستای موگر در کنار مارون حدفاصل سوق و لنده کهگیلویه متولد شد .
او در دوران متوسطه در بهبهان به فعالیت علیه رژیم طاغوت پرداخت و در خرداد ۵۳ عوامل ساواک وی را دستگیر و به گچساران منتقل کردند. سال ۱۳۵۶ عازم آمریکا و در رشته کشاورزی در فلوریدا تحصیلات خود را ادامه داد.
این دانشجوی شهید در آمریکا نیز به فعالیت‌های ضد رژیم پرداخت و به هدایت جوانان مسلمان ساکن آمریکا اقدام و انجمن اسلامی دانشجویان را در ایالت فلوریدا تاسیس کرد.
نور محمد حسینی پژوهشگر و محقق و از دوستان نزدیک شهید طیب گفت؛ فعالیت‌های شهید باعث شد ۸ تیر ۵۸ در یک انتخابات به عنوان نماینده دانشجویان سنت پترزبورگ فلوریدا انتخاب شود.
او گفت :دو ماه پس از شروع جنگ تحمیلی از فلوریدا عازم صحنه‌های رزم دفاع مقدس درجنوب شد و در سال ۶۰ به عنوان معاون و گروهان رزمی حضرت مهدی (عج )فعالیت کرد دکتر حسینی گفت: روحیه انقلابی و خورداری از مبانی فکری و عقیدتی ،ذهن تشکیلاتی قوی در پایان ماموریت ختم به شهادت و وصال معبود شد.
او افزود: شهید هنگام حضور در منطقه سخنرانی های متعدد اعتقادی انجام می داد که با استقبال شدید مردم روبه‌رو می‌شد .
مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهدای دانشجویی استان هم گفت :جامعه دانشجویی به عنوان موذنین انقلاب اسلامی ۸۸ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کردند سید علی حسن پور سوق گفت: شهید طیب از شهدای دانشجوی شاخص استان و از منطقه محروم بود که به تناسب توانمندی خود در آمریکا تحصیل و از آنجا راهی دفاع مقدس شد وی گفت:روحیه عدالت خواهی و عدالت طلبی از ویژگی‌های بارز شهید بود .
سید علی موسوی‌نژادسدق از نویسندگان دفاع مقدس هم که کتاب از فلوریدا تا فتح المبین را در وصف شهید طیب نوشته است گفت :با توجه به اینکه در شرایط آن روز و تحصیل در آمریکا این شهید مخلص درس را رها و به صحنه‌های رزم عزیمت کرد این کتاب تجلی گام‌های خدایی اوست .
او گفت: فعالیت‌های شهید در آمریکا در مبارزه علیه رژیم شاه و تاسیس انجمن اسلامی بیانگر شجاعت و روحیه قوی شهید طیب است .
سیدحکمت الله زینی پور از همکلاسان شهید طیب گفت: شهید طیب با وجود استعداد ویژه در درس و تحصیل از روحیه اعتقادی خاصی برخوردار بود .
او گفت :شهید در مجالس و محافل مختلف حضور یافته و با ایراد سخنرانی به روشنگری جوانان می پرداخت.
شهید، مزد خدایی بودن خود را با شهادت در ۵ فروردین ۶۱ در عملیات فتح المبین گرفت و به وصال معبود رسید.

گزارش؛ سید حمدالله خواهش نیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار