کمک به نیازمندان و برگزاری کلاس های ورزشی، اقدامات مهم بسیج در یاسوج

یاسوج (پانا) - یکی از موفق ترین پایگاه های بسیج در شهر یاسوج، پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد است که با فرماندهی یک بسیجی جوان ورزشکار و همکاری بسیجیان منطقه توانسته خدمات خوبی را در منطقه خودشان انجام دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کمک به نیازمندان و برگزاری کلاس های ورزشی، اقدامات مهم بسیج در یاسوج

پایگاه های مقاومت بسیج یک رکن اصلی در ساماندهی و جذب بسیجیان به شمار می رود و نقش بسیار مهمی در شکل گیری ارتباط دو سویه بسیج و مردم ایفا می کنند و در طول این سالها خدمات بسیار ارزشمندی توسط این پایگاه ها به مردم در مناطق مختلف استان و کشور صورت گرفته است.

بی شک نقش فرماندهان پایگاه ها در موفقیت و افزایش خدمات رسانی بسیج به مردم بر کسی پوشیده نیست و در این زمینه فرماندهان بسیجی جوان، با قبول این مسئولیت ها شکوفایی و احیاء دوباره پایگاه ها را رقم زنده اند و امروز از آنها به عنوان یک پایگاه و فرد موفق یاد می شود.

یکی از این پایگاه های موفق در شهر یاسوج پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد است که با فرماندهی یک جوان ورزشکار، خدماتی را به بسیجیان و مردم محل ارائه کرده و برنامه های ابتکاری زیادی برای بهبود زندگی در منطقه شرف آباد را در سر می پروراند.

ابراهیم بهرامی متولد سال 1365 فرمانده این پایگاه بسیج است. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم فنی و حرفه ای و از 23 سال پیش فعالیت خود را در بسیج شروع کرده است.

جذب نوجوانان منطقه به ورزش به عنوان یکی از اقدامات خوب این فرمانده جوان است. او در این باره می گوید: منطقه شرف آباد یاسوج یک ویژگی خاص دارد، این که از همه طوایف در این محله و منطقه حضور دارند و حدود 13 هزار نفر در این منطقه ساکن هستند. می توان گفت به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر به لحاظ امکانات و زیرساخت ها جزو مناطق کمتر برخوردار به شمار می رود. خدا را شکر با جذب و همراهی نوجوانان و جوانان محله توانستیم هم آن ها را با ورزش و کلاس های رزمی آشنا کنیم و هم با راه اندازی گشت های محله محور، ضریب امنیت را در منطقه بیش از پیش بالا ببریم و با ایجاد فضاهای مذهبی و انقلابی نگرش مردم نسبت به این منطقه را تغییر دهیم. بیش از 40 نفر از نوجوانان محله در کلاس های آموزش رزمی پایگاه بسیج فعال هستند که در دیگر برنامه های فرهنگی، جهادی و اردویی ما نیز همکاری و فعالیت دارند.

فعالیت های پایگاه مقاومت شهدای شرف آباد یاسوج باعث شده که به عنوان پایگاه مقاومت برتر انتخاب شود.

بهرامی این موفقیت را حاصل تلاش بسیجیان پرتلاش این پایگاه و لطف و همراهی مردم منطقه می داند و می افزاید: یکی از دلایل موفقیت ما تلاش برای برگزاری برنامه های هفتگی با کیفیت و جذب نوجوانان و جوانان منطقه بوده است. همچنین انجام کارها به صورت گروهی، به طور مثال هر بخش از حوزه کاری پایگاه محله، دارای 5 نفر بسیجی است که مسئول آن هماهنگی و اجرای خوب اقدامات مربوط به آن بخش هستند. مانند فعالیت های جهادی، خدمت رسانی، فرهنگی، عملیاتی، اردویی و ... که به این شکل کارها به صورت گروهی و با تعداد نفرات بیشتر کارها را انجام می دادیم و همین اتحاد باعث شد که کارها به صورت شبکه ای یا گروهی انجام گیرد. البته فعالیت های گروهی اقتدار و کیفیت بالاتری نسبت به کارهای انفرادی داشت و همین امر باعث شد که ما کارها را از صفر تا 100 به صورت گروهی انجام دهیم.

فرمانده پایگاه بسیج شرف آباد با بیان اینکه در بحث کرونا و کمک های مومنانه نیز این پایگاه اقدامات مناسبی را انجام داده است، اظهار می کند: اولین کار جهادی ما در این زمینه ضدعفونی کردن محله بود. پایگاه در 12 مرحله برنامه ضدعفونی مناطق مختلف این منطقه اعم از معابر و حتی اداراتی مانند یگان امداد، کلانتری ها، مغازه ها، پیاده روها را انجام داد.

او ادامه می دهد: در بحث کمک های مومنانه ما ابتدا تلاش کردیم افراد نیازمند و خانواده آسیب دیده از کرونای منطقه را شناسایی کنیم. بعد از آن با راه اندازی پایگاه دریافت کمکها در ورودی منطقه شرف آباد، 25 شبانه روز کمک های نقدی و غیرنقدی را جمع آوری کردیم که بیش از 30 میلیون تومان جمع آوری شد و توانستیم 700 بسته معیشتی را با همکاری افراد خیّر منطقه و کمک سپاه استان در چند مرحله بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کنیم.

در حوزه تولید ماسک هم در ایامی که هنوز ماسک به تعداد کافی وجود نداشت با همکاری بسیج سازندگی 2000 ماسک تولید و توزیع کردیم. این فعالیت ها با حمایت خیرین محل و بزرگان منطقه صورت می گرفت و خدا را شکر ما توانستیم در برنامه کمک های مومنانه بیش از 700 خانواده را در چند مرحله پوشش دهیم.

بهرامی با اشاره به اقدامات و خدمات اجتماعی صورت گرفته در محله که باعث اعتماد بیشتر مردم به پایگاه شده است می افزاید: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان دو پزشک مرد و یک پزشک خانم را به محله آوردیم و به صورت رایگان مردم را ویزیت کردند.

همچنین با همکاری ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بویراحمد، مشارکت خانواده های بسیجیان و آحاد مردم در مسجد محله، کلاس هایی برای شناخت انواع مواد مخدر و تاثیر آن بر جسم و روح شخص و راه های مبارزه و یا دوری از این مواد را برگزار کردیم که استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

این فرمانده جوان همراهی و در کنار مردم بودن، تعامل با خیرین و ریش سفیدان و بزرگان محل برای کمک به نیازمندان محله، ایجاد برابری و برادری و صمیمیت در بین مردم و بسیجیان، تعامل با مسجد محله و در صحنه بودن در اتفاقات مختلف، جذب و تربیت نوجوانان در برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، کمک به اشتغال جوانان با برگزاری کارگاه های آموزشی را، ویژگی های یک پایگاه بسیج موفق بیان می کند.

پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد یاسوج از سال 96 تا 99 جزو پایگاه های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

منبع: بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار