ظریف: سلاح در ایران برای دفاع است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که عادی‌سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی‌ای برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه‌مان به شمار می‌آید.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: سلاح در ایران برای دفاع است

محمدجواد ظریف در توئیتر خود نوشت: «روزی بسیار مهم برای جامعه بین‌المللی که - در مخالفت با تلاش‌های بدخواهانه ایالات متحده - از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برجام صیانت کرده است. عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی‌ای برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه‌مان به شمار می‌آید.»

وی در توئیتی دیگر نوشت: «براساس قطعنامه ۲۲۳۱ امروز تحریمهای تحمیلی علیه تسلیحات در کشورم بطور خودکار پایان می‌یابد. عجیب نیست که با تجهیز کورکورانه به سلاح مخالف باشیم. از آن رو که سلاح در ایران برای دفاع است، برخلاف عملکرد دیگر کشورها، نه جنگ به راه انداخته و نه سبب فساد می‌شود. ما ایمان داریم که امنیت با اراده ملت ما و خودکفایی‌اش محقق می‌گردد. اهداف ما همیشه صلح آمیز و دفاعی است.»

بنا به ضمیمه ۵ برجام و ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ مبنی بر اتمام تحریم تسلیحاتی ایران در پایان سال پنجم، تحریم تسلیحاتی ایران از امروز ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه) به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار