ریشه کنی بیسوادی نیازمند همکاری گسترده تمام نهادهاست

مشهد(پانا)- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار از ارتقاءنرخ باسوادی گروه هدف 10 تا 49 سال در استان به بیش از 97 درصد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ریشه کنی بیسوادی نیازمند همکاری گسترده تمام نهادهاست

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، مصطفی اسدی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار با بیان اینکه سیاست‌های نهضت سوادآموزی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر حذف بی سوادی در کشور بوده است گفت: آمار باسوادی کشور در سال 1355 تنها 5/47 درصد بوده است که از این مقدار حدود ۷۰ درصد در مقطع ابتدایی بوده اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آمار باسوادی خراسان رضوی در گروه هدف 10 تا 49 سال، یک و نیم درصد بالاتر از میانگین کشوری یعنی 5/97 درصد بوده است افزود: دانایی و سواد عنصر اصلی ارتقاء کیفیت زندگی و مهمترین عامل دستیابی به توسعه پایدار است و در این راستا کلیه سازمان ها و نهادها بایستی همکاری های لازم را با آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی داشته باشند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی مدرسه محوری، نظارت صحیح بر فعالیت‌های کمی و کیفی و شتاب بخشی را از سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۹۹ دانست و افزود: امروزه در کشور ما در جامعه هدف افراد بالای ۶۰ سال، حدود ۸۷ درصد مردم با سواد هستند.

اسدی نهضت سواد آموزی را یک جریان فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ سازی سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی نیازمند همکاری های گسترده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به شعار سال 1399 که جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: مراکز یادگیری به توانمندسازی و ارتقاء سطح معیشت خانواده ها کمک شایان توجهی کرده است و خراسان رضوی بیش از یک چهارم مراکز یادگیری کشور را در خود جای داده است.

وی در پایان از شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان استان و برنامه ریزی مستمر برای آموزش آنها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: کیفیت بخشی به فعالیت های سوادآموزی و استفاده از فرصت ها و امکانات در راستای تحقق اهداف نهضت سوادآموزی امری ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار