عباسپور: تصمیم‌گیری در مورد پوشش دانش‌آموزان از وظایف شورای مدرسه است

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در آغاز سال تحصیلی جدید ضمن تاکید بر اینکه دریافت هزینه از اولیا تنها با تصویب شورای آموزش و پرورش بلامانع است، بیان کرد تصمیم گیری درمورد پوشش دانش آموزان از وظایف شورای مدرسه است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
عباسپور: تصمیم‌گیری در مورد پوشش دانش‌آموزان از وظایف شورای مدرسه است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نورعلی عباسپور در مورد پوشش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: برطبق بند 12 از شرح وظایف شورای مدرسه مندرج در آیین نامه اجرایی مدارس، تصمیم‌گیری در مورد لباس و پوشش دانش‌آموزان از وظایف شورای مدرسه است و بر این اساس تصمیم‌گیری و اقدام می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان افزود: باتوجه به راه‌اندازی سامانه آموزش خانواده در همگام، ضرورت دارد، مدیران کلیه مدارس برمبنای این سامانه نسبت به انتخاب مدرس مدنظر، نظرسنجی از اولیا، زمان بندی شروع و پایان دوره، انتخاب دوره‌های ابلاغی، حضور غیاب اولیا،صدور گواهینامه، ثبت آمار و... اقدام کنند.

وی گفت: آموزش اولیا صرفا توسط مدرسین آموزش خانواده انجمن اولیا ومربیان و از طریق سامانه آموزش خانواده صورت می‌‌گیرد. مدیر مدرسه همواره به عنوان مدیر دوره شناخته می‌شود، بنابراین نظارت بر تدریس مدرس و برآوردن خواسته‌های اولیا مطابق نیازسنجی و... به عهده مدیر دوره است. همچنین مدیر مدرسه با استفاده از نظرات اولیا، مدرس مربوطه و اعضای انجمن می‌تواند تا سقف 40 ساعت از سایر سرفصل‌ها استفاده کند.

عباسپور در پایان گفت: استفاده از اساتید دانشگاه وصاحب‌نظران به عنوان سخنران تخصصی صرفا با هماهنگی اداره انجمن اولیا ومربیان بلامانع است و ضروری است در مدارس بر معرفی ماهنامه پیوند، کتاب‌های انتشارات انجمن اولیا و مربیان به والدین و کانال اولیا ومربیان در شبکة شاد جهت آموزش غیرحضوری تاکید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار