رخشانی مهر: در سازمان نوسازی تعارض منافع نداریم

تهران (پانا) - به گفته رئیس سازمان نوسازی مدارس هیچ کدام از اعضای درجه یک کارمندان سازمان نوسازی نمی‌توانند در قرارداد با سازمان حضور داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی مهر: در سازمان نوسازی تعارض منافع نداریم

به گزارش تسنیم، مهرالله رخشانی درباره تعارض منافع در سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: در این سازمان تعارض منافع نداریم.

وی افزود: وقتی با یک پیمانکار قرارداد میبندیم باید شرایط عمومی بخش خصوصی پیمان را ضمیمه قرارداد کنیم و تمام صفحات قرارداد به امضای سازمان نوسازی مدارس و پیمانکار می‌رسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یکی از بندهای قرارداد که به امضای هر دو طرف می‌رسد، قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی است که تأکید دارد هیچ کدام از اعضای شرکت پیمانکاری نباید از همکاران سازمان نوسازی مدارس باشند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: هیچ کدام از اعضای درجه یک کارمندان سازمان نوسازی مدارس نیز نمی‌توانند در قرارداد با سازمان حضور داشته باشند و مراقبت کامل برای اجرای قانون داریم.

گفتنی است، در بخشی از دستورالعمل تعارض منافع که توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد، درباره مصادیق این موضوع آمده است:

انعقاد هرگونه قرارداد همکاری با مهندسین مشاوری که وظیفه حاکمیتی و اعمال نظارت در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع استانی آن را برعهده دارند از جمله صدور تاییدیه رعایت جوانب فنی و ایمنی ساختمان یا استحکام بنا، تهیه، نظارت و انطباق نقشه‌ها با نقشه‌های ارائه شده همانند مدارس دولتی یا هرگونه اظهارنظر فنی مورد نیاز در حدود و آیین‌نامه استقرار مدارس ومراکز غیردولتی، ممنوع است و افراد مشمول موظفند از تاریخ ابلاغ این بخشنامه از تصدی پست اجرایی خود استعفا داده یا از هرگونه اظهارنظر فنی کارشناسی در مقام مهندسی مشاور خودداری کنند.

هرگونه تسهیل یا اعمال نفوذ و همچنین انعقاد هرگونه قرارداد پیمانکاری، خرید خدمات آموزشی، قراردادهای حوزه فناوری، خرید کالا و تجهیزات و سایر قراردادها با مدیران و کارکنان دولت یا بستگان آنان در حدود لایحه قانونی منع مداخله مقامات و کارکنان دولت در معاملات دولتی و قوانین موضوعه مربوط ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار