مدیر دانش آموزی استان کردستان خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آموزشی در استان کردستان همزمان با هفته دولت

سنندج(پانا)- همزمان با هفته دولت، چند پروژه آموزشی در شهرستان ها و مناطق آموزشی استان کردستان کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۸۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آموزشی در استان کردستان همزمان با هفته دولت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی تعدادی از پروژه های آموزشی در شهرستان ها و مناطق استان کلنگ زنی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

در سومین روز از هفته دولت و همزمان با روز کارمند و در گرامیداشت هفته دولت و امر به معروف و نهی از منکر، دبستان ۲ کلاسه روستای کویره گویز از توابع بخش مرکزی سقز افتتاح و به بهره برداری رسید.

در آئین افتتاح این مدرسه که معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان و تعدادی از رؤسای ادارات و کارمندان دولت و اهالی روستا حضور داشتند، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سقز با گرامیداشت ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، از عزم دولت و مردم برای ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه تعلیم و تربیت تشکر کرد.

فیروز عارفی افزود: این مدرسه ۲ کلاسه برای تحصیل ۲۴ نفر دانش آموز در سال تحصیلی جدید در زیربنای ۹۵ متر مربع و با سازه کانکس موسوم به «سبک سازه» و آسفالت و محوطه سازی ۲۹۰ متر مربع و با هوشمند‌سازی کامل دو کلاس و تجهیزات جدید و سیستم حرارت مرکزی، پکیج و رادیاتور استاندارد و همچنین سرویس بهداشتی مخصوص دانش آموزان معلمان امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

کلنگ زنی دبستان 6 کلاسه شهرک شهدا شهرستان دیواندره

با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین سطح استان و شهرستان، 5 پروژه آموزشی و تجاری در شهرستان دیواندره افتتاح و کلنگ زنی شد.

مدیر آموزش و پرورش دیواندره با اشاره به افتتاح همزمان چهار پروژه آموزشی و تجاری روستاهای آبباره، تازه آباد قاضی علی، شجاع آباد و پروژه تجاری سازی دبیرستان نور گفت: این سه مدرسه و پروژه تجاری که امروز به طور رسمی افتتاح می شوند؛ 4 کلاس درس و 6 واحد تجاری را شامل می شوند؛ که با هزینه ای بر 6 میلیارد ریال که توسط خیرین، خود فرهنگیان با کسر ماهانه از حقوقشان و اعتبارات دولتی ساخته شده اند.

4پروژه آموزشی و تجاری دیواندره افتتاح و وارد فاز بهره برداری شد.

با حضور دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان سطح استان و شهرستان 4 پروژه آموزشی و تجاری آموزش و پرورش دیواندره با هزینه ای بالغ بر 7میلیارد ریال بطور همزمان افتتاح و وارد فاز بهره برداری شد.

گفتنی است که این پروژه ها که شامل مدارس روستاهای آبباره با هزینه ای بالغ بر 2میلیارد ریال در زمینی به مساحت 150متر مربع، روستای تازه آباد قاضی علی با هزینه ای بالغ بر 1میلیارد ریال در زمینی به مساحت 100متر مربع، روستای شجاع آباد با هزینه ای بالغ بر 1میلیارد و پانصد میلیون ریال در زمینی به مساحت 100متر مربع و پروژه تجاری سازی دبیرستان نور با هزینه بالغ بر 1میلیارد و پانصد میلیون ریال در زمینی به مساحت 220متر مربع می شد امروز بطور همزمان افتتاح و وارد فاز بهره برداری شد.

همچنین به همت خیر بانه ای، همزمان با هفته گرامیداشت دولت و با حضور معاون استانداری کردستان و نماینده شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، کلنگ احداث مدرسه خیرساز 6 کلاسه محله بوستان شهرستان بانه به زمین زده شد .

اقبال صالحی مدیر آموزش و پرورش بانه ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش و تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت دولت اظهار کرد: مدرسه مذکور به همت خیر نیک اندیش بانه ای آقای عبدالله فلاحی در محله بوستان که یکی از محلات حاشیه شهر بانه و فاقد مدرسه است، در زمینی به مساحت 2 هزارو 354 متر مربع و با زیربنای 850 مترمربع در دوطبقه احداث خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از این اقدام خداپسندانه خیر نیک اندیش بانه ای، آقای « عبدالله فلاحی» که هزینه ساخت این مدرسه ی 6 کلاسه را تقبل کرده اند، گفت: با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی در شهرستان برای جبران کمبود فضای آموزشی همچنان نیازمند مشارکت و همکاری مردم و مسئولین به ویژه خیرین نیک اندیش هستیم.

مدیر آموزش و پرورش بانه در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که پروژه مذکور برای سال تحصیلی آینده یعنی مهر ماه سال1400 توسط خیر گرامی به آموزش و پرورش بانه تحویل داده شود.

کلنگ زنی مدرسه چهار کلاسه روستای قم چقای منطقه کرانی

مراسم کلنگ زنی مدرسه چهار کلاسه روستای قم چقای منطقه کرانی با حضور خیر بزرگوار و مسئولین منطقه ای وشهرستانی برگزار شد.

در این مراسم قهرمانی ریاست اداره آموزش وپرورش منطقه کرانی ضمن تشکر از خیر بزرگوار، نسبت به حضور و ساخت مدرسه، در منطقه محروم کرانی گفت: فضای آموزشی یکی از مولفه های کیفیت بخشی در نظام تعلیم و تریبت است، بنابراین با توجه به نیاز مدارس منطقه به نوسازی و مطابقت با این مولفه های کیفیت بخشی مشارکت خیرین محترم مدرسه ساز در این امر خداپسندانه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که با حضور معنوی این بازوان توانمند آموزش وپرورش در امر مدرسه سازی دغدغه های کمبود فضای آموزشی مرتفع می شود و ایجاد فضای ایمن و به روز برای دانش آموزان عزیز مستعد میهن اسلامیمان فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است این آموزشگاه با 190 متر زیربنای آموزشی و 4 کلاس درس، با اعتبار پیش بینی شده حدود یک میلیارد تومان، انشاء الله با همت خیر گرامی در روستای قم چقای منطقه کرانی، احداث خواهد شد و با ساخت و تکمیل این مدرسه در طول چهار سال اخیر 5 مدرسه توسط خیرین، با پیگیری های مسئولین احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار