رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

یک هزار و 229 دانش آموز در مدارس با نیازهای ویژه ثبت نام کردند

سنندج(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد از آغاز فرآیند ثبت نام (اول مردادماه) تا کنون یک هزار و 229 دانش آموز و نوآموز در مدارس با نیازهای ویژه استان ثبت نام کردند.

کد مطلب: ۱۱۱۷۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و 229 دانش آموز در مدارس با نیازهای ویژه ثبت نام کردند

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانش آموزان با نیازهای ویژه از اول مردادماه در دوره های مختلف تحصیلی آغاز و تا 31 شهریور ماه جاری ادامه دارد.

رنجبر اعتماد خانواده ها را برای آموزش و پرورش مهم و اساسی دانست و افزود: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 400 دانش آموز با نیاز ویژه در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان ثبت نام کنند.

وی گفت: آینده خوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی و پیش بینی نیازهای آینده آنها شروع می شود و چنین برنامه ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیازها و توانایی آنان در امر آموزش است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: نیروهای متخصص در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان با بهره گیری از شیوه ها و راهبردهای نوین آموزشی در مسیر فراهم کردن نیازهای ویژه آموزشی دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و حمایتی به آنان فعالیت دارند.

رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه امری پیچیده و تخصصی است، تصریح کرد: با عادی سازی و همزیستی در کنار همسالان، فرهنگ سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه سازی جامعه می توان زمینه بهره وری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیازهای ویژه را در جامعه فراهم کرد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: درمیان گروههای هفت گانه دانش آموزان با نیازهای ویژه، دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی و اختلال رفتاری هیجانی به ترتیب بیشترین و کم ترین جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش استثنایی در استان را دارند.

وی عنوان کرد: نقش تأثیر گذار آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش آموزان واضح و تأثیر نحوه آموزش معلمان در تربیت دانش آموزان ماندگار است.

رنجبر با بیان اینکه تربیت معلمان کارآمد و باانگیزه، ارتقای جایگاه آموزشی معلمان و بهسازی شایستگی های حرفه ای از اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت در جامعه است، اظهار کرد: تنوع نیازها در دانش آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می کند تا ارتقا و به روزآوری تخصص و مهارت معلمان این حوزه بیشتر از سایر معلمان مدنظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار