بهره برداری از سه طرح هواشناسی در زاهدان

خبرگزاری پانا: مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی سه طرح هواشناسی در زاهدان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، برای بهره برداری از این طرحها بیش از 260 میلیون تومان از محل اعتبارات خشکسالی و ریز گرد مدیریت بحران استان هزینه شده است .

مدیرکل هواشناسی استا گفت: به منظور بروز رسانی، تنظیم و تست دستگاهها و ادوات هواشناسی و همچنین کاهش خطاهای احتمالی پیش بینی وضع هوا مرکز کالیبراسیون ادوات و تجهیزات فنی هواشناسی منطقه جنوب شرق کشور راه اندازی شد.

عزیزاقلی ارائه خدمات به ادارات کل هواشناسی استانهای خراسان جنوبی - کرمان و هرمزگان و کاهش زمان انجام کایبراسیون را از مزایا این مرکز عنوان کرد.

وی به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی خاص استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: به علت وجود بعضی از محدودیت های جغرافیایی و به صرفه نبودن ایجاد ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، اولین سامانه پایش سیار خودکار هواشناسی نیز راه اندازی شد.

مدیر کل هواشناسی استان افزود: یکی از کاربردهای این سامانه قابلیت استقرار آن در نقاط بحرانی است .

وی همچنین از راه اندازی اولین سامانه پایش ریزگرد در استان خبر داد و گفت: این سامانه وسیله ای کامل برای پایش دقیق و مستمر غلظت ذرات ریز معلق در هواست.

وی کاربرد آسان و اندازه گیری دقیق را از ویژگی های این سامانه عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار