در جلسه ویدیو کنفرانس مدیران کل و معاونین پرورشی استانها با وزیر آموزش و پرورش انجام شد:

تبیین توفیقات دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه قرآن، عترت و نماز

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی ویدیو کنفرانسی مدیران کل و معاونین پرورشی و فرهنگی استانها با وزیر آموزش و پرورش، اقدامات و توفیقات دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه قرآن عترت و نماز را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تبیین توفیقات دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه قرآن، عترت و نماز

علیرضا مالک اشرفی در این جلسه که به نمایندگی معاونین پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش استانها سخن می گفت، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در حوزه قرآن عترت و نماز توفیقات عدیده ای کسب کرده است، کسب رتبه برتر در توسعه حفظ قرآن کریم، اجلاس سراسری نماز، فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان و نیز در مسابقات قرآن، عترت و نماز در بین نهادها و دستگاههای اجرایی کشور، از این جمله توفیقات است.

وی گفت: با وجود نهادهای عدیده فرهنگی، تربیتی و قرآنی در کشور به خوبی شاهد جایگاه رفیع آموزش و پرورش هستیم.
مالک اشرفی ادامه داد: نهضت ملی حفظ قرآن کریم که از مطالبات مقام معظم رهبری از تمام دستگاه‌هاست و در این زمینه آموزش و پرورش در سال گذشته ۳ میلیون دانش‌آموز را جذب این نهضت قرآنی کرد و با اقتدار در جایگاه نخست ایستاد.
وی به اجرای طرح بدیع و خلاقانه موقوفه مشارکتی اشاره کرد و گفت: این طرح ضمن توسعه سنت حسنه وقف در بین دانش آموزان، تامین کننده بخشی از هزینه های این فعالیت های ارزشمند به عنوان کمک پایدار خواهد بود، امید است شاهد ایجاد بستر تعمیم این طرح با عقد تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه باشیم.
وی افزود: فعالیت 750 مرکز دارالقرآن الکریم در طول سال تحصیلی و جذب بیش از ۳ میلیون قرآن آموزان علاقه مند در این مراکز و اخیراً نیز راه‌اندازی دارالقرآن مجازی در بستر شبکه شاد و تولید محتوای آموزشی مناسب، بخش اندکی از دستاوردهای زمان مدیریت حضرتعالی است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و الگو سازی مناسب با معرفی برشهایی از زندگی ائمه معصومین(علیهم الاسلام) در طرح امام شناسی و انعقاد تفاهم نامه در زمینه توسعه فرهنگ مهدوی، اقدام ارزشمندی است برای تربیت دانش‌آموزان مهدی یاور است.
مالک اشرفی اظهار کرد: بی‌تردید از افتخارات دوران وزارت حضرتعالی ورودِ با قدرت به فضای مجازی است که تا سالیان سال در اذهان، ماندنی خواهد بود و این اقدام ضروری را این اداره کل با الگو گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان «قوت گرفتن در فضای مجازی» با راه‌اندازی قرارگاه مجازی در بستر شاد تکمیل کرده است ودر همین راستا، ارتقاء سواد رسانه‌ای همکاران که از ضروریات و بدیهیات است توسط این اداره کل در حال برگزاری است.
وی گفت: بی شک تمام این اقدامات ارزشمند و اثرگذار توسط همکاران دلسوز و زحمتکش از صف تا ستاد انجام گرفته و با مدیریت ارزشمند حضرتعالی و معاونین محترم محقق شده است و مطمئن هستیم که راههای نرفته بسیاری در پیش رو داریم، اما آنچه محقق شده امید زیادی در مخاطبین ایجاد کرده است و ما نیز به تبع این امید، به فتح همه قله ها با حمایت حضرتعالی، امیدواریم.
وی ضمن دعوت از وزیر آموزش و پرورش جهت حضور در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز که بیش از 5/7 میلیون دانش آموز در مراحل مختلف آموزشگاهی، شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی در آن شرکت می کنند و در شرایط کرونایی، با تبدیل تهدیدها به فرصت ها، این فرآیند تربیتی در بستر شاد و در جوار مضجع نورانی امام مهربانیها برگزار می شود، گفت: استدعا داریم هر چه بیشتر به بحث اقامه نماز و تمهید مقدمات لازم در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری برای اقامه هر چه باشکوه تر این فریضه الهی خصوصا در حوزه سازمان نوسازی و تجهز مدارس کشور توجه شود.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت عده اندکی از مربیان پرورشی قرآنی جامانده که در سال 1390 جذب شده اند، از قرارداد کار معین به پیمانی مورد انتظار است. همچنین لازم است به بحث حفظ قرآن کریم که از منویات حضرت آقا می باشد، به عنوان یک کار ملی در آموزش و پرورش توجه ویژه شود. در پایان ضمن آرزوی تعجیل در فرج امام زمان، آمادگی خودمان را برای توسعه و تعمیق فعالیت های این سه منشور نورانی اعلام می داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار