باستانی: جشنواره تابستانه شاد از مهمترین برنامه های اوقات فراغت سازمان دانش آموزی است

تهران (پانا) - عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران در نشست شورای معاونان اداره کل شهر تهران گزارشی از فعالیت های انجام شده در سازمان دانش آموزی شهر تهران در حوزه تولید محتوا برای شبکه شاد و برنامه های سازمان دانش آموزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۹۴۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
باستانی: جشنواره تابستانه شاد از مهمترین برنامه های اوقات فراغت سازمان دانش آموزی است

باستانی با تبریک دهه کرامت گفت: مهمترین اتفاق رخ داده در حوزه آموزش و پرورش ایجاد بستر تخصصی فضای مجازی برای آموزش و پرورش در قالب شبکه شاد است که تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید نیاز است که بیشتر و بهتر به دانش آموزان معرفی شود. محتواهای ارزشمندی در این بستر درحال بارگذاری است و حق تمامی دانش آموزان است که از آن استفاده کنند.
باستانی با ارایه گزارشی از محتوای تولید شده در سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: در تولید محتوا کار جمعی خوبی انجام شده و هنوز استان ها فعالیت شان شروع نشده بود که در سازمان دانش آموزی شهر تهران کار تولید محتوا شروع شد.
وی افزود: در فاز اول، سازمان دانش آموزی شهر تهران فعالیت خوبی داشت و حتی در فاز دوم هم که ادارات جدا شدند همین بود و در فاز سوم هم کارهای خوبی درحال انجام است. در سازمان دانش آموزی شهر تهران در فاز دوم حدود شصت قسمت فیلم حرفه ای آماده شد و به سازمان دانش آموزی مرکز ارائه شد.

باستانی با اشاره به ادامه روند تولید محتوا در سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: در فاز سوم پیشبینی 400 برنامه را داریم که این مهم به همت مناطق نوزده گانه برگزار می شود که اکنون درحال انجام است. کار در مناطق در سه بخش تشکیلات و مهارت های اجتماعی و خبرگزاری پانا انجام می شود.
برخی برنامه ها در مناطق انجام می شود و برخی برنامه ها در قالب فراخوان است. تاکنون مناطق با تمام قوا و خلاقانه در فاز سوم تولید محتوا حضور داشته اند که این روند ادامه دارد.

باستانی با اشاره به موضوع اوقات فراغت گفت: امسال شیوه نامه ای بصورت یکپارچه اعلام شده است. در این شیوه نامه از بند20 تا 23 مربوط به سازمان دانش آموزی شهر تهران است.
باستانی با اشاره به برنامه های سازمان دانش آموزی برای اوقات فراغت گفت: برای مدارس تشکیلاتی جشنواره "تابستانه شاد" پیش بینی شده است. از معاونان پرورشی می خواهم دستورالعمل شرکت در جشنواره تابستانه شاد برای مدارس ارسال شود تا از این برنامه ها استفاده کنند. در این جشنواره دانش آموزان و مربیان در نظر گرفته شده اند. در این جشنواره چهار محور مهارت تشکیلاتی و فیلم سازی و مجری گری و خبرنگاری برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و برای مربیان نیز دو موضوع مهارت تشکیلاتی و مهارت اجتماعی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است در مهارت اجتماعی بیست سرفصل داریم. همچنین نحوه ارائه فیلم ها مشخص شده و به مناطق و از آنجا به مدارس اعلام می شود.

وی در رابطه با نحوه داوری و انتخاب آثار گفت: ابتدا غربال در خود استان ها انجام می شود و بعد سازمان مرکز با توجه به نظرسنجی درکانال شبکه شاد اعلام می شود.
رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران در پایان به برگزاری مجازی مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت: دهمین دوره مجلس دانش آموزی از اردیبهشت باید شروع به کار می‌کرد که با موضوع کرونا برخورد کردیم و 22 تیر ماه انتخابات مجلس دانش آموزی بصورت مجازی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار