یک فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

اولویت اول مجلس معیشت مردم باشد نه نامگذاری و تغییر نام

در دولت‌های نهم و دهم متجاوز از ۲هزار قانون زمین ماند و اجرا نشد/ هرچند طرح‌های اخیر مجلس از تغییر نام و نام‌گذاری خیابان و فرودگاه مهم است اما اولویت اول نیستند؛ شِکَم مردم مهم‌تر است/ اجتهادهای شخصی اجازه نمی‌دهد در مملکت سنگ روی سنگ بند بیاید/ کار اقتصادی با شعار انجام نمی‌شود

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه نظارت ضعیف است، تاکید کرد که مجلس باید توانمندی‌ها را بالا ببرد و با کسانی که قانون‌گریز هستند برخورد شود.

کد مطلب: ۱۰۹۰۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اولویت اول مجلس  معیشت  مردم باشد نه نامگذاری و تغییر نام

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با پانا به آغاز به کار مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: «معتقدم که باید بین دولت و مجلس تعاملی کامل شکل بگیرد که این تعامل باعث شود تا خواسته‌های مردم و حداقل زندگی و معیشت مردم تامین شود.»

وی اولویت اول مجلس را ورود به مسائل اقتصادی عنوان کرد و گفت: «از نظر منابع جهانی، کشور ما بسیار قوی است. یک درصد جمعیت جهان را داریم، هفت درصد منابع در اختیارمان است. اما چیزی که امروز برای ما مشکل شده است و مطالبه مردم می‌باشد، قطعا وضعیت نامناسب اقتصادی است. امروز سوء‌مدیریت و برخی از مسائل حاکم در مملکت، باعث شکل‌گیری تورمی افسارگسیخته شده است. مردم امروز با درآمدهای محدود، با هزینه‌های سنگین مواجه هستند که پاسخگو نیست.»

عضو جبهه پیروان خط امان و رهبری با بیان اینکه مجلس باید به این موضوعات توجه کند، تاکید کرد: «انقلاب ما بر مبنای دهک‌ها و قشرهای پایین جامعه به وجود آمده است، بنابراین نباید درخصوص آن‌ها بی‌احترام باشیم.»

این فعال سیاسی اصولگرا به طرح‌های اخیر مجلس مانند نام‌گذاری خیابانی به اسم جورج فلوید، تقاضای شنود نمایندگان از وزارت اطلاعات، طرح دو فوریتی برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد و ... واکنش نشان داد و اضافه کرد: «من قصد جسارت خدمت نمایندگان ندارم. نمایندگان به ویژه نمایندگان با سوابق کمتر، امیدوارم با تحمل بیشتر، صبر و بردباری، مسئله صحبت و منشور مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند. هرچند این مسائل به لحاظ فرهنگی مهم است اما به نظر می‌رسد شِکَم مردم مهم‌تر است. اگر فقر بیاید از سوی دیگر کفر می‌آید. باید فقر را چاره کنند. با این قیمت‌هایی که امروز در بازار می‌بینیم حال به هر دلیلی، مبارزه شود. این باید مبنای صحبت‌ها و مطالبات مجلس و نمایندگانش باشد. من نمی‌گویم این طرح‌ها درست نیست ولی حداقل در اولویت اول ما نیست. اولویت اول ما رسیدگی به حداقل زندگی مردم و معیشت دهک‌های پایین است و غیر از این راه اگر به چیزی مشغول شویم، به بیراهه رفته‌ایم.»

پایبند نبودن به چارچوب قانون‌ها به دیکتاتوری تبدیل می‌شود

کریمی اصفهانی با بیان اینکه کار اقتصاد بسیار فنی است، گفت: «کار اقتصادی اینگونه نیست که با شعار انجام شود. امیدوارم نمایندگان بتوانند با طرح و نظارت خوب بتوانند این مهم را به خوبی جلو ببرند. نظارت اکنون مهم‌تر است، اگر جایی قانون هم باشد اما نظارت نباشد، هیچ چیزی جواب نمی‌دهد. قانون خوب باشد ولی مجری فاسد باشد یا از قانون سرپیچی کند، طبیعی است که این قانون اثرگذاری نخواهد داشت.»

این عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: «نظارت ضعیف است و مجلس باید توانمندی‌ها را بالا ببرد. حتما باید با کسانی که قانون‌گریز هستند برخورد شود. این موضوع مربوط به زمان فعلی هم نیست. من یادهم هست در دولت‌های قبلی، در دولت نهم و دهم متجاوز از دو هزار قانون زمین ماند و اجرا نشد. پایبند نبودن به چارچوب قانون‌ها، به دیکتاتوری تبدیل می‌شود. هرچقدر هم که قانون بد باشد بهتر از بی‌قانونی و اجتهادهای شخصی است. دولت ابلاغ می‌کند که به آسیب‌دیدگان از کرونا تسهیلات بدهید، این خیلی خوب است اما بانک کار خودش را می‌کند، بیمه به طریق دیگری، وزارت اقتصاد کار خود را می‌کند. اجتهادهای شخصی اجازه نمی‌دهد در مملکت سنگ روی سنگ بند بیاید.»

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: «البته اینکه اسم خیابانی را عوض کردن، خیابانی را به نام یک مظلوم نام‌گذاری کردن خوب است اما اولویت اول مطمئن نیست. اکنون نمی‌شود این مجلس را وزن کرد، باید جلوتر برویم ببینیم توانمندی نمایندگان چه خواهد بود. قانونگذاری و نظارت باید به موازات هم انجام شود، نمی‌شود نظارت را رها کنیم و قانون‌گذاری کنیم و بالعکس. اگر مجلس به این صورت عمل کند امیدوارم بتوانیم به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار