والدین البرزی برای ثبت نام کلاس اولی ها اقدام کنند

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد با توجه به اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه آغاز شده، والدین برای نام نویسی فرزندانشان درمدارس ابتدایی این استان اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۵۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
والدین البرزی برای ثبت نام کلاس اولی ها اقدام کنند

به گزارش ایرنا، محرمعلی الهویی افزود: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی آینده جمعیت دانش آموزی پایه اول ابتدایی استان البرز به ۴۶ هزار و ۱۲۱ نفر برسد.

وی بیان کرد: ثبت نام تمام نوآموزان دوره پیش‌دبستان نیز شروع شده که پیش بینی می شود ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز پیش دبستانی البرز نام نویسی کنند.

الهویی با اشاره به اینکه نام‌نویسی از دانش آموزان تا اول شهریور ماه در مدارس ادامه دارد، خاطرنشان کرد: حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان ۶ سال تمام است، بنابراین در مدارس ابتدایی ثبت نام کودکان ۶ سال تمام (متولدین ۹۲/۰۷/۰۲ الی ۹۳/۰۷/۰۱ ) به عنوان دانش آموز پایه اول مجاز است.

وی تصریح کرد: دوره پیش دبستانی دوره ۲ ساله است و سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین ۹۴/۰۷/۰۲ الی ۹۵/۰۷/۰۱ ) و سن پیش دبستانی ۲، پنج تا ۶ سال تمام(متولدین ۹۳/۰۷/۰۲ الی ۹۴/۰۷/۰۱) است.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان فقط از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) انجام خواهد شد، افزود: ثبت نام پایه‌های دوم تا ششم نیز از اول تیر تا پایان مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

الهویی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول به صورت حضوری و توسط اولیا در مدارس انجام می‌شود، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم به مدیران مدارس انجام شده و اولیا نیز باید براساس نوبت‌دهی الکترونیکی انجام شده توسط مدارس به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به مدارس مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تائیدیه از پایگاه سنجش است، اظهار کرد: ثبت نام بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ممنوع است و باید نوآموزان به موقع به پایگاه‌های سنجش که از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی تعیین می‌شود، مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز، دریافت وجه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی را فقط مربوط به وجوه بیمه و کتب درسی دانست و یادآور شد: ثبت‌نام دانش‌آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیک‌تراست نیز در اولویت خواهد بود.

وی تاکید کرد: به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد ایرانی فاقد مدرک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل را دارند با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور(فرمانداری‌ها) ثبت نام از آن‌ها انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار