رخشانی‌مهر: چهار درصد مدارس کشور دارای بخاری نفتی هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد هم‌اینک تنها ۴ درصد مدارس کشور دارای بخاری نفتی هستند و اگر در سال جدید پرونده بخاری‌های نفتی بسته شود برای تجهیز کلاس‌ها به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌توان بهتر برنامه‌ریزی کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: چهار درصد مدارس کشور دارای بخاری نفتی هستند

مهرالله رخشانی مهر روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: وضعیت سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه بود و به همین دلیل در سال ۹۸ بیشترین اعتبار مصوب در میان استان‌ها با رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت.

وی افزود: به هر میزان قدمت آموزش و پرورش در استان‌ها بیشتر باشد، طبیعتا نیازمند بازسازی بیشتر فضاهای آموزشی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک سال اخیر تلاش ما این بود تا اقداماتی ویژه‌ای را برای سیستان و بلوچستان رقم بزنیم و به همین دلیل بیشترین هزینه کرد برای به این استان اختصاص داشت.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ میزان جذب اعتبار خیران در سیستان و بلوچستان نیز بسیار خوب بود و رتبه اول را به خود اختصاص داد.

رخشانی‌مهر افزود: در سال ۹۸ پرونده مدارس خشت و گلی به طور کلی در کشور بسته شد و اقدام ویژه آن نیز در سیستان و بلوچستان صورت گرفت و برنامه ما این است تا پایان سالجاری کل مدارس این استان از بخاری‌های نفتی پاکسازی شود.

وی بیان کرد: در زمینه خسارت‌هایی که سیل در سیستان و بلوچستان به فضاهای آموزشی وارد کرد با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی خیران جمع‌آوری شده و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به ازای هزینه خیران در این زمینه، به همان مقدار هزینه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار