تقویت سیستم ایمنی بدن و انجام ورزش‌ انفرادی در مقابله با کرونا

شیراز(پانا) - متخصص فیزیولوژی ورزشی قلب؛ عروق و تنفس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت انجام تمرین‌های ورزشی به صورت انفرادی در شرایط کنونی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، لازم است ورزش‌های گروهی و همچنین انجام تمرین‌های ورزشی در اماکن شلوغ و باشگاه‌ها را متوقف کرده و به جای آن ورزش‌های انفرادی توصیه می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۷۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت سیستم ایمنی بدن و انجام  ورزش‌ انفرادی در مقابله با کرونا

محسن داوودی ادامه داد: ورزش های انفرادی تمرین‌هایی هستند که فرد به صورت کار با وزنه و یا دویدن بر روی تردمیل در منزل و همچنین دویدن‌های نرم و آهسته در طبیعت و یا پارک‌ها به صورت انفرادی انجام می‌دهد. در این شرایط حفظ ایمنی از قبیل ضدعفونی کردن وسایل ورزشی، به صورت منظم و همراه با شستن دست‌ها در محیط‌های آزاد و خلوت توصیه می شود.

او گفت: مطالعات ثابت کرده ورزش‌های منظم باعث افزایش مقاومت کلی بدن، بیوسنتز میتوکندری، توسعه قلبی عروقی، سنتز بیشتر گلبول های سفید و همچنین سازگاری ناشی از تمرین های ورزشی موجب توسعه سیستم دفاعی بدن انسان می‌شود.

به گفته‌ افرادی که پیش از این به طور منظم تمرین‌‎های ورزشی را انجام می دادند، در صورت ورزش نکردن و قطع تمرین ورزشی دچار آترونی عضلانی و عوارض ناشی از بی تمرینی می‌شوند. برای پیشگیری از این مساله، کار با وزنه و یا انجام تمرین‌های کششی و روش‌های دیگری از قبیل کار با کش و وزن بدن (TRX) به صورت کنترلی، دویدن با شیب‌های متفاوت بر روی تردمیل، انجام شنای سوئدی بر روی سطح صاف با دست‌ها و تمرین‌های هوازی کنترلی در منزل به صورت ۳ تا ۵ جلسه در هفته و هر وهله تمرین حدود ۳۰ دقیقه بسیار مفید بوده و می توانیم این ورزش ها را جایگزین کرده و انجام بدهیم.

این متخصص فیزیولوژی ورزشی قلب عروق و تنفس افزود: ورزش های ایزومتریک و حرکات کششی مفاصل بدن را می توانیم در منزل و یا محیط کار به صورت روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدون هیچ وسیله ورزشی انجام دهیم.

داوودی با تاکید بر اینکه تمرین های ورزشی هوازی با شدت کم و با کمترین تجهیزات ورزشی را می توانیم در حال حاضر جایگزین باشگاه های عمومی در مقطع کنونی کنیم، اظهار کرد: در صورت استفاده از وزنه، هالتر و سایر تجهیزات ورزشی توصیه می‌شود که قبل از استفاده، وسایل را با الکل ۶۰ درصد و سایر مواد ضد عفونی کننده توصیه شده ضد عفونی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار