تشریح وضعیت شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در کشورهای اروپایی

تهران (پانا) - سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در اروپا، آمریکا و کانادا گزارشی از وضعیت شیوع «کروناویروس» در این کشورها و کانون‌های بحرانی این بیماری ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح وضعیت شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در کشورهای اروپایی

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، محمدحسین کفراشی در این باره اظهار کرد: به طور کلی در خیلی از کشورهای اروپایی، مساله کرونا هنوز جدی نشده است و روال زندگی عادی است.

وی به بررسی‌های خود از کشورهایی نظیر مجارستان، دانمارک، سوئد، فرانسه، اتریش، انگلیس و بخش اعظمی از آلمان اشاره و تاکید کرد: مشکل خاصی در این کشورها وجود ندارد و شرایط عادی است.

سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در اروپا، آمریکا و کانادا با بیان اینکه فعلا کانون بحران کرونا، ایتالیا به ویژه شمال این کشور است، اضافه کرد: کروناویروس در شهر میلان به علت صنعتی‌بودن آن و رفت‌وآمدهای زیاد، شیوع پیدا کرده است. در هفته جاری مدارس ایالت لومباردیا تعطیل شده است و احتمال اینکه مدارس در هفته‌های بعد هم تعطیل شوند، وجود دارد. فعلا مرکز تصیم‌گیر در این زمینه، منتظر ارزیابی وضعیت کنترل کرونا در کشور ایتالیا هستند.

کفراشی ادامه داد: شهر میلان با کشور سوئیس هم‌مرز است و گزارش شده که در بخش هم‌مرز سوئیس با میلان، چند نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اما در شهرهای بزرگ سوئیس اتفاقی رخ نداده است.

به گفته سرپرست مدارس کشورمان در اروپا، آمریکا و کانادا طبق گزارش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، در استان لومباردیا که شهر میلان مرکز آن است و در شمال ایتالیا قرار دارد، بیشترین شیوع کرونا اتفاق افتاده است به طوریکه تاکنون 330 نفر مبتلا و تقریبا تا شب گذشته، 11 نفر فوت داشته‌اند.

وی یادآور شد: حدود 10 شهر استان لومباردیا قرنطینه و منطقه قرمز اعلام شده است. کلیه دانشگاه‌ها و مدارس را تا 5 مارس تعطیل کرده‌اند و گفته‌اند اگر شرایط حادتر شود، وضعیت ویژه‌تری را در نظر خواهند گرفت. میلان و لومباردیا یک شهر اقتصادی و صنعتی‌اند و چینی‌های زیادی به این استان‌ها رفت و آمد دارند. متاسفانه وسایل بهداشتی در استان لومباردیا کم است. خرید ماسک و ژل در اینجا مشکل است. 1 ماسک قیمتی در حدود 20 یورو دارد. مردم شهر عموما در منازل هستند و در خیابان‌ها تردد ندارد و حتی بیش از دو سوم بار ترافیکی شهر میلان کم شده است.

محمدحسین کفراشی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور آلمان، گفت: طبق گزارش امروز ما، در آلمان اما در شهر هانسبرگ و در یکی از ایالت‌ها به نام نوردراین یک زن و مرد به کرونا مبتلا شده‌اند. بنابراین کل مدارس هانسبرگ را امروز تعطیل کرده‌اند تا وضعیت را ارزیابی کنند.

سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در پایان ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر همه مردم دنیا به ویژه مردم سرافراز کشورمان بتوانند با گذر از این بحران، آرامش لازم را به دست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار