تدابیر آموزش وپرورش مروست برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مدارس

مروست (پانا) -  جلسه پیشگیری با ویروس کرونا با حضور رییس آموزش و پرورش منطقه مروست ،شورای معاونین و کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره در محل دفتر ریاست برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تدابیر آموزش وپرورش مروست برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مدارس

کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش مروست گفت: اتخاذ و تدابیر منجمله آموزش و فرهنگ‌سازی برای مقابله با ویروس کرونا در ستاد پیشگیری و کنترل این بیماری در این نهاد در حال اجرا است.

اکبر وکیلی افزود: مقرر شد تا محتوای آموزش‌ها و نکات قابل تاکید توسط مرکز بهداشت تهیه و در اختیار تمامی مدارس منطقه مروست قرار گیرد و تمامی این دوره های آموزشی به دانش آموزان یاد داده شود.

وکیلی گفت: همچنین مقرر شد تا با کمک تیم هایی از سوی مرکز بهداشت نحوه شستن دست به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده شود.

به گفته وی دانش آموزان همچنین درباره رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار را آموزش می بینند.

وکیلی همچنین به مصوبات این جلسه درباره بهداشت محیطی اشاره کرد و گفت: در این بخش هم بر تامین وجود صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه از تعدادی از مدارس برای شعبه های اخذ رای استفاده شد گفت: بر این اساس روز شنبه با کمک خدمتگزاران این مدارس ضدعفونی شده است.

اکبر وکیلی افزود: همچنین بر امکان حضور نیافتن دانش آموزان و معلمان در زمان بیماری تاکید شد و مدیران و معلمان باید هر روز وضعیت دانش آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل کنند.

گفتنی است که شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار