فرماندار اسلامشهر:نسخه های پیچیده شده ملی برای رفع مشکلات تولید کنندگان پاسخگو نیست

اسلامشهر (پانا) - نشست دهیاران،بخشداران و اعضای شوراهای روستایی شهرستان اسلامشهر با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ،فرماندار اسلامشهر و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، در سالن همایش های فرمانداری اسلامشهر و روستای حسن آباد خالصه با افتتاح پروژه های روستایی و عمرانی برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر:نسخه های پیچیده شده ملی برای رفع مشکلات تولید کنندگان پاسخگو نیست

فرماندار اسلامشهر در بخش اول سخنان خود در نشست دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای اسلامشهر که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در سالن همایشهای فرمانداری برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده در ده ماهه اول سال 98 مبلغ شانزده میلیارد و نهصد و یک میلیون تومان به دهیاریهای روستایی اسلامشهر اختصاص یافته است.

او در ادامه بیان کرد: با نگاه خوب دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی امروز در روستاهای اسلامشهر با توجه به زیر ساخت های عمرانی و بهره مندی عزیزان روستایی از رفاه نسبی که در گذشته نبوده، مهاجر فرستی به مهاجر پذیری در حوزه روستاهای اسلامشهر تبدیل شده است.

فرماندار اسلامشهر افزود: از سال 92 و از آغاز دولت یازدهم تا ده ماهه اول سال نود و هشت مبلغ 83 میلیارد و نهصد و هفتاد میلیون تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به روستاهای اسلامشهر اختصاص یافته که در موارد گوناگون از جمله، بهداشتی و آب شرب که اختلاف با مراکز شهری نداریم و در زمینه های شبکه بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول سلامت، بهسازی و بازسازی و جدول گذاری و مرمت راه های مواصلاتی روستایی موفق عمل کردیم.

او در رابطه با وضعیت آموزش در روستاها گفت: آموزش و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه در رابطه با بهسازی و احداث مدارس جدید با کمک خیرین و استفاده از اعتبارات دولتی فعالیت چشمگیر داشتند و در صورت دریافت مجوز انتظار داریم در سال 99 از محل اعتبارات ارزش افزوده در روستاها به احداث واحدهای جدید آموزشی اقدام کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: در حوزه کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی با هماهنگی دستگاه های مربوطه موفق بودیم و سعی کردیم در راستای اشتغال روستایی متقاضیان و تولید کنندگان را به سوی روستاها سوق دهیم.

مرسل پور تأکید کرد: در اول اسفند 98 افتتاح پروژه های روستایی از جمله، باغ بادام، گلخانه و مرکز تولید البسه با ایجاد یکصد و بیست شغل را با حضور استاندار تهران را خواهیم داشت.

فرماندار اسلامشهر از راه اندازی دهکده سفال در روستای شمس آباد منطقه با مصوبه شورای اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از طرح های مشابه در سایر کشورهای جهان که پروژه خوبی برای گردشگری و ایجاد اشتغال برای 1000نفر خواهد بود نیز خبر داد و خواستار حمایت معاون روستایی رییس جمهور و سایر مسئولین شد.

او از معاون روستایی رییس جمهور درخواست کرد، در دو مورد تعیین تکلیف استخدامی دهیاران و بیمه شوراهای روستایی اقدامات قانونی لازم انجام شود.

فرماندار اسلامشهر در بخش دوم سخنان خود در مراسم افتتاح پروژه های روستای حسن آباد خالصه اظهار کرد: از شهرستان اسلامشهر به شهر حافظان قرآن، ورزشکاران برتر کشوری و جهانی، علم آموزی و برتری در مسابقات علمی دانش آموزی و ورود دانشجویان به دانشگاه های برتر ایران و فعالین تولید و اقتصاد نام برده می شود.

او در ادامه بیان کرد: در شهرستان اسلامشهر و مناطق تابعه 159کارخانه فعال،6767کارگاه با جواز صنعتی،800واحد تولیدی کفش با ارسال به پانزده کشور جهان،300واحد تولیدی خرد و متوسط روستایی و مشاغل خانگی محیط خانواده با استاندارد های لازم و تولیدات مبل و چوب و صنایع غذایی حضور دارند.

مرسل پور اذعان کرد: در حوزه اشتغال روستایی با اجرای طرح موفق روستای بدون بیکار در منطقه چیچکلو شهرستان و اشتغال 2000نفر در صورت حمایت مسئولین کشوری توانایی اشتغال کامل در روستاهای اسلامشهر را با طرح هایی از جمله شهرک سفال، برای اولین بار در کشور دارا هستیم.

او همچنین گفت: از اول مرداد نود وپنج در شهرستان اسلامشهر 57کارخانه صد درصد تعطیل داشتیم که این آمار با همت مدیران و ستاد اقتصاد مقاومتی اکنون به یک کارخانه تبدیل شده و به عنوان نمونه کارخانه فیلور است که در حال کارکرد بالای پنجاه درصد با اشتغال 400 نفر است و طبق آمار سامانه رصد وزارت کار در سال 97 پیشرو ترین شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی با ثبت 17000مورد اشتغال بودیم.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نسخه های پیچیده شده ملی برای رفع مشکلات تولید کنندگان در حوزه اشتغال روستایی پاسخگو نیست و در موردی اخذ تسهیلات میلیاردی از بانکها و موسسات مالی راحت تر از دریافت تسهیلات اشتغال زایی روستایی است که با در گیر شدن در بوروکراسی اداری متقاضی دریافت تسهیلات را ناامید و مأیوس خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: مشکل دیگر ناهماهنگی دستگاه های حاضر در روستاها است که فرمانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی مسئول است و ضرورت دارد با تدوین شیوه نامه منسجم توسط مسئولین ارشد هماهنگی لازم را در جهت اشتغال زایی دستگاه های حاضر در روستاها ایجاد کنند.

مرسل پور از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور درخواست کرد با هماهنگی استانداری و شهرداری تهران، مرکزی دائمی در تهران مشخص شود که در طول سال تولید کنندگان شهرستانهای استان تهران محصولات خود را در آن مکان به نمایش و فروش گذاشته تا انگیزه و دلگرمی برای این عزیزان باشد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار