همزمان با دهه فجر 450 برنامه در کاشان اجرا می شود

کاشان (پانا) - فرماندار کاشان از اجرای450 برنامه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با دهه فجر 450 برنامه در کاشان اجرا می شود

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی در نشست خبری اظهار کرد: ۲۲۸ طرح عمرانی، اقتصادی، خدماتی، زیربنایی، ورزشی، آموزشی و امور حمایتی با سرمایه‌گذاری نزدیک به سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریالی دولت و بخش خصوصی در دهه فجر رونمایی می‌شود.
وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، اعتبارهای دولتی و ظرفیت بخش خصوصی طرح‌های متفاوتی در نقاط مختلف اجرا می شود که امیدواریم با بهره‌برداری یا اجرای این طرح‌ها بخشی از این نیازها و مشکلات شهرستان برطرف شود.
وی تصریح کرد: بهره برداری از ۴۴ طرح در حوزه عمران شهری شامل بازآفرینی شهری، بهسازی معابر، ساخت پارک، طرح‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از ۵۰ طرح در حوزه عمران روستایی شامل بهسازی معابر، ساخت پارک کودک، ایستگاه آتش‌نشانی، ساخت گلخانه، و طرح‌های درآمدزا است.
وی گفت: بهره‌برداری از ۱۲ طرح در حوزه کشاورزی با ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر شامل پرورش شترمرغ، ساخت گلخانه، توسعه سیستم‌های آبیاری کم‌فشار، ۹ طرح بازسازی قنات با اعتبار نزدیک به پنج میلیارد ریال از دیگر طرح‌های دهه فجر است.
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان افزود: در حوزه آموزش و پرورش آغاز عملیات ساخت سه مجتمع آموزشی و پنج سالن ورزشی و افتتاح و کلنگ‌زنی هفت مدرسه را شاهد خواهیم بود که ۹۷ باب کلاس درس، یک باب نمازخانه، یک باب دارالقرآن و یک کارگاه مکانیک به سرانه مدارس کاشان افزوده می‌شود.
مرتضایی‌قهرودی اظهارکرد: بهره‌برداری از نه طرح در حوزه میراث فرهنگی با ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر و اضافه شدن ۱۸۱ تخت به ظرفیت اسکان شهرستان، بهره برداری از چهار پایگاه سلامت در کاشان، وادقان و کامو با جمعیت زیر پوشش ۱۵ هزار و ۷۵۰ نفر از دیگر طرح‌های دهه فجر است.
وی تصریح کرد: بهره‌برداری از ۱۱ طرح در حوزه حمل و نقل و راهداری که موجب کاهش تصادف‌ها، تسهیل در عبور و مرور و افزایش ظرفیت راه‌ها می‌شود و مهم‌ترین آنها شامل بهسازی و روکش آسفالت روستای ون- وادقان، ازناوه، گردنه نابر، بخش نخست محور کاشان- اردستان است.
فرماندار ویژه کاشان با اشاره به بهره برداری از ۲۷ طرح مخابراتی در راستای برچیده شدن نقاط کور در این شهرستان یادآور شد: با طرح‌های اجرای شده در یک‌ساله گذشته از نظر ساخت نیروگاه‌های خورشیدی زیر ۱۰۰ کیلووات، رتبه نخست استان اصفهان هستیم.
وی گفت: بهره‌برداری از نه طرح صنعتی در حوزه‌های تولید وسایل آزمایشگاهی، تولید انواع وسایل خانگی، بسته‌بندی آب آشامیدنی، رنگرزی و تولید فرش ماشینی را از دیگر طرح‌های دهه فجر در شهرستان کاشان است.
مرتضایی‌قهرودی افزود: همچنین ۲۲۲ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی از جمله ۱۱ محفل انس با قرآن کریم در مدرسه‌ها و ۱۳ مورد در مسجدها، ۴۰ برنامه ورزشی، ۱۰ یادواره شهدا، ۲۰ جشنواره و نمایشگاه فرهنگی هنری از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه فجر ۹۸ در شهرستان کاشان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار