معاون وزیر در جشن معلمان تبریز:

یکی از اتفاقات مهم در آموزش و پرورش دولت سیزدهم بازگشت مرجعیت به مدرسه و معلم است

تبریز (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم در آموزش و پرورش دولت سیزدهم بازگشت مرجعیت به مدرسه و معلم است، گفت: امروز سوابق تحصیلی سهم بسیار مهمی در سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان دارد و این مهم نقش مدارس را دوچندان می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اتفاقات مهم در آموزش و پرورش دولت سیزدهم بازگشت مرجعیت به مدرسه و معلم است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، احمد محمودزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز و تبریک هفته معلم به معلمان نمونه، اظهار کرد: امروز توفیق داشتم در منزل معلم دوران ابتدایی‌ام حضور پیدا کنم و چقدر خوب است که فرهنگ قدردانی از معلمان در بین همه آحاد جامعه تسری پیدا کند؛ چرا که همه مدیون معلمان هستیم.

وی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در دیدار با معلمان مورد اشاره قرار داد و گفت: قطعا شاخصه‌های ویژه‌ای در وجود شما معلمان وجود دارد و این شاخصه‌های ناب معلمی باید در جامعه تبیین گردد و معلمان نمونه به عنوان چهره‌های اثر گذار به مردم معرفی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اخلاص یکی از ویژگی‌های بارز معلم شهید آیت الله مطهری است، ادامه داد: ایشان برای مردم و رضای الهی فعالیت کرده‌اند و بخاطر این ویژگی است که نام ایشان ماندگار گردیده و روز شهادت وی به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های ماندگار و اثرگذار مانند آیت الله مطهری‌ها، سلیمانی‌ها و ... علاوه بر اخلاص از صلاحیت و مرجعیت علمی در حوزه خود  نیز برخوردار بودند، اظهار کرد: معلمان نیز باید در راستای ارتقا علمی خود جدیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: خودسازی در بین معلمان مهم است؛ چرا که یک معلم باید همواره در تقویت باورهای خود پیشگام باشد و از انسان‌های فرهیخته الگو گیری کند. معلمان، پایه ریز تمدن اسلامی هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، کسب تجربه و دانش‌افزایی، تواضع، سخاوت در ارائه دانش و داشته‌ها را از صفات و شاخصه‌های مهم برای یک معلم عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال، میزان رضایت رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش بیشتر از همیشه بود و ایشان از طراحی نقشه راه سند تحول بنیادین ابراز خرسندی نمودند. مسیر اجرایی سند تحول بنیادین در مدرسه می‌باشد و توسط معلمین انجام می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار