دبیر جشنواره جهانی شکسپیر آلمان:

«مکبث‌زار» بهترین نمایش اقتباسی از مکبث شکسپر است

تهران (پانا) - سی‌وچهارمین دوره جشنواره جهانی شکسپیر که در شهر نویس‌ آلمان پذیرای خلاقانه‌ترین اقتباس‌های شکسپیری بود پس از ۱۷ روز به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
«مکبث‌زار» بهترین نمایش اقتباسی از مکبث شکسپر است

مکبث زار، نمایش شاخص گروه نمایشی «تی‌تووک» به‌سرپرستی ابراهیم پشت‌کوهی که پیش از این در فستیوال‌های معتبر جهانی چون؛ آوینیون فرانسه، مونیخ، مسکو، سنت پیترزبورگ، باکو، ایروان، بوداپست، بغداد و... به روی صحنه رفته و صاحب عناوین مختلف شده بود پس از تغییرات متعددی در چیدمان و انتخاب بازیگران در فستیوال جهانی شکسپیر آلمان به عنوان تنها نماینده ایران و قاره آسیا به روی صحنه رفت و درخشید. 

ماجا دلینیچ از سرشناس‌ترین کارگردانان تئاتر که از سال 2022 مدیر هنری و دبیر جشنواره جهانی شکسپیر Neuss است، پس از تشویق پرشور تماشاگران برای اجرای مکبث‌زار گفت: نمایش عجیب و استثنایی از ایران شاهد بودیم. نگاه و دخل و تصرف کارگردان نمایش مکبث‌زار با آیین‌های شرقی، وجه دیگری از مکبث برایمان آشکار ساخت. 

دبیر جشنواره شکسپیر در ادامه افزود: طی سال‌هایی که مدیر هنری و دبیر این جشنواره بودم، نمایش مکبث‌زار را می‌توانم بهترین اجرا و اقتباس از شاهکار ویلیام شکسپیر یعنی مکبث تلقی کنم. 

ماجا دلینیچ با تقدیر از بهرنگ عباسپور آهنگساز نمایش مکبث‌زار تاکید کرد: موسیقی جادویی بود و سرشار از اتمسفر شگفت‌انگیز شرقی، *بازی بازیگران خصوصا بازیگر نقش لیدی مکبث و مکبث درخشان بود و مکبث زار در مجموع شگفتی‌آفرین بود. 

وی در پایان اظهاراتش افزود: از اینکه نمایش مکبث زار در سی و چهارمین دوره فستیوال شکسپیر که دبیر آن من بودم به روی صحنه رفت بسیار خوشحالم. 

این جشنواره که خلاقانه‌ترین اقتباس‌ها از آثار شکسپیر را برای اجرا انتخاب می‌کند و یکی از مهمترین فستیوال‌های نمایشی اروپاست که غیررقابتی برگزار می شود.

گفتنی است، ۲۴ گروه منتخب تئاتری از سرتاسر جهان در شهر نویس آلمان و با حضور بزرگترین شکسپیرشناسان آلمان و اروپا برگزار می‌شود که استقبال و تشویق پرشور و طولانی تماشاگران از نمایش مکبث‌زار سبب بلندترین  رورانس جشنواره شد. 

شایان ذکر است عوامل نمایش مکبث‌زار در اجرای جشنواره شکسپیر عبارتند از: 

طراح ، نویسنده و کارگردان: ابراهیم پشت کوهی، بازیگران: مجتبی پیرزاده.گاتا عابدی.یاشار نادری.فهیمه موسوی نیارکی، سیدجوادحسینی، متین مکاری مقدم، رضاآرامش، آرمین یعقوبی، محمد اسلامی، آهنگساز و خواننده :بهرنگ عباسپور، طراح صحنه: ابراهیم پشت کوهی، طراح گریم: شقایق برهمتی، طراح نور: ابراهیم پشت کوهی، طراح لباس: فاطیما پشت کوهی، طراح پوستر : محمد حسن آزادگان، گروه کارگردانی: امیرحسین خلیل زاده.فهیمه موسوی نیارکی، موسیقی: بهرنگ عباسپور.پویا شمالی.محمد اسلامی، مدیر صحنه: رضا آرامش، دستیار لباس: ربابه پهلوانی، طراح تاج و ساخت آکساسوار: فرناز یحیی‌پور، مدیر روابط عمومی: محمد لهاک، روابط بین الملل:امیرحسین خلیل زاده، مدیر رسانه: محمد دانشور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار