معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

کتاب بهترین و موثرین محتوای تربیتی است

کتابخانه‌های مدارس تجهیز می‌شوند/ فعالیت ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح جت (جهاد تبیین) با محوریت کتاب

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید سال گذشته اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی صرف تجهیز کتابخانه‌های کلاسی شده است و این امر در سال جاری ادامه خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۴۷۴۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کتاب بهترین و موثرین محتوای تربیتی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با پانا گفت: «بهترین و موثرین محتوای تربیتی کتاب است و به فرموده حضرت آقا کتاب نوشیدنی روح است.»

پورثانی افزود: «ما در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش‌مان را برای بالابردن سرانه مطالعه انجام می‌دهیم. در همین زمینه طرح‌های بسیار خوبی در حال انجام است از جمله طرح بزرگ کتاب نوش، پویش‌های کتابخوانی و پیوند میان کتب درسی و کتب غیردرسی و ... .»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور چشمگیر نوجوانان در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: «در این دوره از نمایشگاه حضور نوجوانان بسیار چشمگیر است و این نوید این را می‌دهد که مردم ما عاشق کتاب هستند و ما وظیفه داریم زمینه دستیابی مردم به کتاب و بالا بردن سرانه مطالعه در کشور را فراهم کنیم.»

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت پرورشی در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: «در جشنواره فرهنگی و هنری فردا، چند کتاب به عنوان محور مسابقات است. در جشنواره قرآن هم همین است و در پویش بزرگ کتابخوانی سه تا چهار پویش کتاب در سال گذشته برگزار شد و در جشنواره بزرگ کتاب نوش که جشنواره کاملا بازی‌محور است، دانش آموزان در این پویش وارد چرخه کتابخوانی می شوند.»

وی افزود: «در طرح بزرگ جت که ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در آن در حال جهاد تبیین هستند، محور کتاب است. دیگر فعالیت‌هایی در آموزش و پرورش وجود دارد که در حوزه بالا بردن سرانه مطالعه در آموزش و پرورش است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی گفت: «تجهیز کتابخانه‌های کلاسی در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان انجام شد و تعداد ۴ هزار کلاس درس مجهز به کتابخانه درسی شد و انشالله این روند و طرح نمایشگاه های کتاب در مدارس سال گذشته انجام شد و ادامه خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار