مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد؛

استان خراسان رضوی جزو استان‌های پیشگام در عرصه علمی و آموزشی است

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش گفت استان خراسان رضوی در نقشه رنگینک سبزپررنگ است و جزو استان‌های پیشگام در عرصه علمی و آموزشی است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
 استان خراسان رضوی جزو استان‌های پیشگام در عرصه علمی و آموزشی است

سید امیر شوشتری پس از نواخته شدن زنگ سپاس معلم در جمع دانش‌آموزان مدرسه هنرستان جلیل نصیرزاده ناحیه یک مشهد گفت: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از یک و نیم میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس به دست استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور ضمن بزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری افزود: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله صعود ورشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، و بر صالحان و فرزندان و پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان خراسان رضوی موفقیت‌های زیادی در عرصه های مختلف داشته است که یکی از این عرصه ها، عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی که برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا سواد عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان، چون برگزاری نماز جماعت و برنامه‌های قرآنی و شرکت در صحنه‌های سیاسی اجرا شده  که حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات از این رویدادهاست به گونه‌ای که بیش از دو هزار نفر برای نخستین بار از دانش‌آموزان متوسطه دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند و 5 هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان از اولین ساعات روز گزارش و مصاحبه گرفتند و تا ظهر نشده کلیپ‌های آنها از صداوسیما پخش می‌شد.

وی افزود: همین دانش آموزان در محضر استاندارو مسئولین گفتند:«اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع است.» و نشان دادند در انتخابات که واقعا چه کردندتا جایی که وزیر کشور برای تقدیر و تشکر به استان تشریف آوردند و استان ما در انتخابات سربلند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: حضور ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر معتکف استان که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود از ظرفیت‌های اعتقادی و فرهنگی  دانش آموزی در این استان بوده است.

شوشتری عنوان کرد: در عرصه معاونت ابتدایی و متوسطه از طریق وزارت هر کدام در بعدی از ابعاد آموزشی تشویق و مورد تقدیر قرار گرفته و رتبه اول کشوری را داشتند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی رتبه و تراز میانگین دانش آموزان در خراسان رضوی در همه رشته‌ها  از میانگین کشور بالاتر است و قابل تامل است و استان خراسان رضوی در نقشه رنگینک سبزپررنگ است و جزو استان‌های جلودار در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی در عرصه پشتیبانی و اداری  درباره استخدام معلمان هم گفت: در زمینه استخدام‌های پارسال، بیش از ۲۱ هزار نفر گزینش شده و حدود ۷۰۰۰ نفر انتخاب شدند و  امسال برای نخستین  بار از بین ۳۰ هزار نفر گزینش که بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهند شد که امیدواریم وضع نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند.

شوشتری افزود: موفقیت‌های مهم پشتیبانی، مالی در بعد عمرانی، نوسازی و توسعه فضا ساخت ۳۰۱ پروژه با هزار و ۵۰۰ کلاس درسال گذشته و افزایش ۵۰ درصدی کلاس در مقایسه با سال قبل از آن شد.

وی گفت: به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم که در این صورت به ساخت ۴ تا ۵ هزار کلاس در سال خواهیم رسید.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم عرصه پنجم را در کشور بیان کنیم عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری است. اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که در حال اجراست و بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت.

شوشتری افزود: این سند در ۱۰۰ مدرسه استان در حال برگزاری است و ناحیه یک با مدیریت صادق حاتمی ازپیشروها در این عرصه است.

دانش‌آموز خبرنگار: نادیا علیزاده

نویسنده : ویرایش : محدثه رمضانی خبرنگار : نادیا علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار