دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه‌های ایران در نظام رتبه‌بندی سکیمگو

تهران (پانا) - براساس جدیدترین ارزیابی انجام شده توسط نظام رتبه‌بندی سکیمگو در سال ۲۰۲۴، دانشگاه تربیت مدرس در جایگاه دوم در میان دانشگاه‌های وزارت علوم و رتبه ششم دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه‌های ایران در نظام رتبه‌بندی سکیمگو

۱۹۷ موسسه ایرانی در میان برترین‌ها در رتبه‌بندی موسسه‌های «سکیمگو» قرار دارند که دانشگاه تربیت مدرس رتبه دوم را در میان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم و رتبه ششم را در میان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت و وزارت علوم کسب کرده است.

آزمایشگاه «سکیمگو» در ویرایش سال ۲۰۲۴ میلادی نام ۱۹۷ مؤسسه ایرانی از بخش‌های دولتی، بهداشت، آموزش عالی و خصوصی را در میان موسسه‌های برتر جهان آورده است. نخستین هدف آزمایشگاه «سکیمگو» از انتشار سیاهه دانشگاه‌های برتر نه رتبه‌بندی موسسه‌ها بلکه ارائه یک ابزار فراگیر علم سنجی برای سیاست‌گذاران موسسه‌ها و مدیران پژوهشی است. از این رو آنها می‌توانند برون دادهای پژوهشی خود را تحلیل و ارزیابی کنند و راه‌هایی برای بهبود بیابند رتبه‌بندی سکیمگو» از فراگیرترین نظام‌های رتبه‌بندی جهانی مؤسسه‌های آموزشی پژوهشی و بهداشتی دولتی و خصوصی در جهان به شمار می‌رود.

پژوهش، نوآوری و تاثیر اجتماعی سه بعدی هستند که ۲۰ سنجه کلیدی ارزیابی مؤسسه‌ها را در این نظام پوشش می‌دهند. در جدول یک رتبه فراگیر موسسه‌های ایرانی در جهان و رتبه جهانی آنها در ابعاد پژوهش نوآوری و تاثیر اجتماعی در این نظام آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار