به‌مناسبت هفته معلم صورت گرفت؛

دیدار حجت‌الاسلام پورثانی با خانواده معلم شهید عبدالمحمد طاهریان

پورثانی: آسایش امروز کشور به برکت خون شهداست، ما همه مدیون شهدا هستیم و باید از خون شهدا پاسداری کنیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عصر امروز با خانواده معلم شهید عبدالمحمد طاهریان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دیدار حجت‌الاسلام پورثانی با خانواده معلم شهید عبدالمحمد طاهریان

عبدالمحمد طاهریان یکم فروردین سال ۱۳۳۹ در سمنان متولد شد. وی معلم بود که عازم جبهه‌ها شد و یکم فروردین ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی طلائیه (عملیات خیبر) به شهادت رسید. محمد‌حسن طاهریان نیز 26 اسفند سال گذشته پس از ۴۰ سال چشم انتظاری، ‌در ۹۰ سالگی به فرزند جاویدالاثرش پیوست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی عصر امروز و در هفته گرامی‌داشت مقام معلم با خانواده عبدالمحمد طاهریان دیدار کرد و ضمن تسلیت رحلت پدر این شهید معلم و تقدیر از مادر این شهید، اظهار کرد: ‌‌‌«ما ۴ هزار معلم شهید در کشور داریم که طی روزهای‌ گذشته یک شهید معلم (حجت‌اله یوسفیه) نیز شناسایی و به خانه خود در وزارت آموزش و پرورش بازگشت. در هفته معلم وظیفه ما بود که خدمت شما برسیم، برای اینکه ‌باید بدانیم که مدیون شهدا هستیم و از خون شهدا پاسداری کنیم. ‌خدمت خانواده شهدا می‌رسیم که هم تجدید بیعت کنیم و هم شنونده بیانات و فرمایشات این بزرگواران باشیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «‌اگر امروز امنیتی هست و اگر اقدامی انجام می‌دهیم، اگر در مدارس فضای تربیتی حاکم می‌شود، این به برکت ‌خون شهدایی است که از آسایش خود گذشتند تا امروز ما آسایش داشته باشیم.»

حجت‌الاسلام پورثانی با تاکید بر اینکه دیدار و سرکشی از‌ خانواده شهدا یک وظیفه است، افزود: «اگر شهدا نبودند اصلا امنیتی در این کشور وجود نداشت. ‌شهدای ما آرمان‌های مهمی داشته‌اند و ‌کارهای بزرگی را انجام دادند.» 

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای بزرگوارمان، یک موج استکبارستیزی در جهان ایجاد شده است، گفت: «‌امروز کل جهان همه یک‌دست مقابل آمریکا و اسراییل می‌ایستند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی توسط مردم انجام شد و‌ مردم ایران جزو مردمان نجیب دنیا هستند، اضافه کرد:‌ «‌خانواده شهدا رسالت زینب‌ گونه دارند. همه باید در محضر شهید پاسخگو باشیم.‌ یکی از چیزهایی که من مرتب ‌با خود مرور می‌کنم این است که مدیون شهدا نباشیم.»

حجت‌الاسلام پورثانی خطاب به مادر شهیدطاهریان افزود: «‌۱۷ میلیون دانش‌آموز داریم که فضای آن‌ها امروز متفاوت است. دعا کنید خدا به ما توفیق دهد در محضر شهیدان روسفید شویم. ما از مادر شهید طلب دعای خیر داریم. ‌انشاالله دعای شما دعای مستجابی است. کاری که شما ‌کردید کار خیلی بزرگی است. شما دعا کنید که انشاالله در محضر ‌شهدا روسفید باشیم.» 

مادر شهید معلم عبدالمحمد طاهریان نیز در این دیدار اظهار کرد: «‌دعا می‌کنم که انشاالله در زحماتی که می‌کشید، موفق باشید و خون شهدا پایمال نشود و مملکت‌مان امن و امان باشد.»

برادر شهیدطاهریان نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت.

گفتنی است در این دیدار وحید بیگدلی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی نیز معاون وزیر آموزش و پرورش را همراهی می‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار